וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאליטי: האב מת, הבת לא יודעת

27.5.2007 / 11:12

מפיקיה של תכנית הריאלטי האוסטרלית "האח הגדול", בחרו לא לספר לאחת מהמשתתפים, המבודדים מהעולם, על מותו של אביה

היכן עובר הגבול בין תרבות הרייטינג לבין אנושיות והומניות? מפיקיה של תכנית "[[האח הגדול]]" בגרסתה האוסטרלית בחרו לא לגלות לאחת ממשתתפות התכנית, אמה קורנל, על מותו של אביה, למרות שכולם כבר יודעים.

קורנל, בת 25, היא אחת המשתתפות בתכנית הריאליטי האוסטרלית, בה נסגרים המתחרים בתוך בית, וצעדיהם מתועדים במהלך כל שעות היום על ידי עשרות מצלמות המותקנות במקום. לפי חוקי התחרות המשתתפים אינם מעודכנים על המתרחש מחוץ לכותלי הדירה.

אביה של אמה, ריימונד קורנל, בן 53, הלך לעולמו ב-16 במאי לאחר מאבק ארוך במחלת הסרטן. ב"ידיעות אחרונות" התפרסם היום, כי מפיקי התכנית החליטו לא לספר לבת על מותו של האב, ובתוך כך עוררו בימים האחרונים ויכוח סוער ב[[אוסטרליה]]. להגנתם, טענו אנשי התכנית כי קורנל היתה מודעת למצבו הרעוע של אביה עוד בטרם נכנסה להרפתקה הטלוויזיונית.

עוד טוענים קברניטי התכנית, כי משפחת קורנל עצמה היתה זו שביקשה לא לספר לבת על מותו של אביה, ובמכתב רשמי שפורסם באתר התחרות, לטענתם על ידי המשפחה, נאמר כי "אנו בטוחים שמחיר האובדן בשביל אמה, יהיה קשה בדיוק באותה המידה מאוחר יותר, כשתגלה את מותו של אבינו היקר, באותה המידה שהיא הייתה מקבלת את החדשות ברגע בו נפטר".

גם בן זוגה של קורנל, טים סטנטון, בחר להגן על מפיקי התכנית במהלך הימים האחרונים. לדבריו, האב עצמו ביקש שבתו תמשיך בתכנית ויהי מה: "הוא לא רצה להרוס לאמה את החוויה, ולא רצה שהיא תאלץ לעזוב את התוכנית כדי לבוא ללוויה", כך צוטט בעיתון "סידני דיילי טלגרף".

היסטוריה של שערוריות

זו אינה הפעם הראשונה שתכנית "האח הגדול" בגרסתה האוסטרלית מעוררת שערוריות. בעונה הקודמת נתפסו שני מתמודדים כשהם תוקפים מינית את אחת המתמודדות האחרות. הם הודחו מיידית מהתכנית. לפני שנתיים התעוררה סערה נוספת כשחלק מהמתמודדים נתפסו כשהם מתעללים במשך תקופה ארוכה בחתול שחדר בטעות לדירה.

כזכור, גם הגרסה הבריטית עוררה שערוריה גדולה מוקדם יותר השנה, כשהשחקנית ההודית שילפה שטי, שזכתה בתחרות בסופו של דבר, התמודדה עם גילויי גזענות, הערות גסות ועלבונות מהמתמודדים האחרים.

פורמט תוכניות האח הגדול החל לראשונה ב[[הולנד]] בשנת 99. הרעיון המרכזי הוא "לכלוא" למשך שלושה חודשים מספר של מתמודדים - לרוב צעירים, יפים ועתירי הורמונים – בדירה סגורה, ולבדוק כיצד אלו מתנהגים ב"תנאי מעבדה", ללא יכולת לתקשר עם העולם בחוץ. כל שבוע, ולעיתים יותר, מודח אחד מהמתמודדים עד להישרדותו של המועמד האחרון, הוא המנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully