וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סניורה: ארגוני הטרור - המחלה של לבנון

26.5.2007 / 5:29

ראש ממשלת לבנון אמר בראיון לרשת CNN כי ממשלתו תמשיך להיאבק, גם תוך כדי שימוש בכוח, בארגוני הטרור בצפון המדינה

"איננו רוצחים, המטרה היחידה שלנו היא לספק ביטחון ויציבות לתושבי לבנון" - כך אמר אמש ראש ממשלת לבנון פואד סניורה, בראיון לרשת הטלוויזיה CNN. סניורה דיבר בראיון על המאבק המתמשך בין צבא לבנון לבין ארגון הטרור הסוני "פתח אל אסלאם", שפועל במחנה הפליטים נהר אל-ברד בצפון המדינה. הוא הבטיח כי ממשלתו תמשיך להיאבק נגד הארגון, "עד שהם ייכנעו. אין אפשרות אחרת".

סניורה הוסיף כי הוא מודע לכך שהלחימה בצפון לבנון "גבתה מחיר כבד לטווח הקצר מאזרחים לבנונים רבים, אבל בטווח הרחוק, אם לא נטפל בארגונים מהסוג הזה, נאפשר לטרור - שהוא המחלה של לבנון - להמשיך לצמוח ולצאת משליטה".

נסראללה מזהיר מהמשך הלחימה

כתב "הארץ" יואב שטרן:

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר היום את ממשלת לבנון מפני הסתערות על מחנה הפליטים הפלסטיני נהר אל-ברד וגינה את הסיוע שמעניקה ארצות הברית לצבא לבנון.

נסראללה אמר כי לבנון מסתכנת בהיגררות למלחמה האמריקאית באל-קאעדה, צעד שלדבריו ימשוך עוד לוחמים איסלאמיים למדינה ועלול לערער את יציבותה. בנאום טלוויזיוני קרא נסראללה להגיע לפתרון פוליטי ומשפטי שיגן על הצבא, על הפלסטינים, על המדינה, על השלום ועל היציבות.

יום לאחר ביקורו בביירות הודיע היום שר החוץ הצרפתי כי פריז תמשיך במדיניותה הביקורתית כלפי סוריה, משום שאינה מכבדת את ריבונותה של לבנון. "אנחנו מוכנים לדבר עם כל האישים והנציגים של קבוצות הדוגלות באחדות לבנון, האוטונומיה שלה ושלמותה הטריטוריאלית. לכן הדבר אומר שאנחנו לא צריכים לדבר עם מנהיגיה של סוריה". קושנר הוסיף כי צרפת עשויה לחדש את הקשר עם דמשק כשזו תשנה את מדיניותה.

משנשאל האם סוריה מהווה איום על לבנון השיב כי האיומים מגיעים בעיקר מכיוון דמשק "אבל האיומים באים גם מכיוונים אחרים" ולכן לדבריו, כל עוד הסכסוך הישראלי פלסטיני לא בא אל פתרונו לא יהיה שלום באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully