וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג פלסטיני בפעולת צה"ל בשכם

24.5.2007 / 22:30

מבוקש נהרג בחילופי אש בין פעילי פתח לכוח מג"ב במחנה הפליטים בלאטה. הכוח פעל באזור במסגרת גל המעצרים בגדה המערבית

נמשך גל המעצרים של צה"ל בגדה המערבית. בפעולת כוח המסתערבים של משמר הגבול במחנה הפליטים בלאטה שב[[שכם]] היום, עוכבו לחקירה יותר מעשרה פלסטינים. מדובר צה"ל נמסר, כי מתוכם נעצרו ארבעה מבוקשים, מהם שלושה חמושים בכלי נשק קלים.

במהלך הפעילות פתחו שלושה פעילי פתח חמושים באש לעבר כוח מג"ב. לעבר הכוח נורתה אש מנשק קל וכן הושלכו לעברו מטעני חבלה. הכוח השיב אש וזיהה פגיעה באחד מהם. בגלי צה"ל דווח, כי הפלסטינים טענו שחמוש אחד נהרג בתקרית.

גינויים ברשות ובעולם

הלילה נעצרו בפעולות צה"ל בגדה 33 בכירי [[חמאס]], בהם חברי הפרלמנט הפלסטיני, ראשי ערים וכן שר החינוך הפלסטיני. יו"ר הרשות הפלסטינית [[אבו מאזן]] גינה את המעצרים ואמר כי אלו צעדי ענישה, שרק יגבירו את המתיחות.

חבר פרלמנט פלסטיני מטעם חמאס אמר היום כי מעצר פעילי הארגון הלילה בגדה רק יגבירו את המאבק בצה"ל. בקול ישראל דווח, כי הוא הוסיף שהמעצרים לא יעצרו את ירי הקסאם. בהודעה רשמית של חמאס נכתב כי "המעצרים מאותתים על היסטריה".

גם בארצות הברית ובאו"ם מתחו היום ביקורת על גל המעצרים. בקול ישראל דווח, כי דובר משרד החוץ האמריקאי טום קייסי אמר ש"המעצרים מעוררים דאגה". נציג האו"ם למזרח התיכון אמר, כי "מדאיג ששרים פלסטינים ננעלים מאחורי סורג ובריח ללא משפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully