וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיל הביס את מר משקולות

יוני מנדל

26.5.2007 / 18:43

סיפורו המייאש של יו"ר התאחדות הרמת המשקולות הפלסטינית, ואבא של אלוף עזה באותו התחום, שנפגע לפני שבוע, בטעות, מטיל צה"לי

"היה ערב נעים", מספר דובר הוועד האולימפי הפלסטיני מוחמד אל-עמאסרה, "וכמו בכל ערב כזה יוצאים תושבי עזה החוצה לרחובות ונרגעים קצת עם האוויר שמגיע מהים". הדיבור של אל-עמאסרה נחלש. "גם אל-עג'לה היה בין אלו שיצאו לשאוף קצת אוויר באותו הערב". עבד אל-ראוף אל-עג'לה היה אבי הרמת המשקולות הפלסטיני, מייסד ההתאחדות, אביו של אלוף פלסטין בהרמת משקולות, וגם ראש המשלחת הפלסטינית לאולימפיאדת סידני 2000.

הוא גר ברחוב אל עיון שבשכונת נסר בעזה, ולדברי אל-עמאסרה, "הוא היה נוהג לשבת על כסא קטן מתחת לבית". ביום שישי האחרון החריד פיצוץ עז את רחוב אל-עיון, בשעת לילה. מסוק צה"ל שיגר טיל לעבר מכונית בה נסעו שני אנשי חמאס באותו הרחוב. הפגיעה הייתה מדוייקת: שניהם נהרגו והרכב התפוצץ לכל עבר. אחד מהרסיסים פגע בראשו של אל-עג'לה. "אגדת ספורט פלסטינית הלכה לעולמה", יאמר לאחר שבוע דובר הוועד האולימפי הפלסטיני.

אל-עג'לה מת לאחר חמישה ימים, בהם ניסו הרופאים להצילו. לאחר שנואשו הרופאים בבית החולים בעזה, הוא הועבר לבית החולים איכילוב בתל אביב. אולם גם שם לא הצליחו הרופאים לייצב את מצבו והוא מת. ביום רביעי התקיימה הלוויתו בעזה. מאות מראשי המועדונים הפלסטינים, ספורטאים ומאמנים ליוו אותו בדרכו האחרונה. "המוות שלו היה מיותר לחלוטין" מסכם אל-עמאסרה, "כמו כל מקרי המוות שמתרחשים כשאצלכם מדווחים על פגיעות טובות במטרה".

"אבי הרמת המשקולות הפלסטיני"

אל-עג'לה נולד ביפו בשנת 1945. בגיל שלוש, בעקבות ה"נכבה" הפלסטינית, עזבה משפחתו את יפו ועברה להתגורר ברצועת עזה. בשנות ה-60 הוא התפרסם כאחד מהכוכבים הפלסטינים הבולטים בתחום הרמת המשקולות, ובשנות ה-80 הוא היה למייסד איחוד הרמת המשקולות הפלסטיני וליו"ר הראשון שלו. בעצם כל מרימי המשקולות בעזה עברו דרכו, מה שהקנה לו את השם "אבי הרמת המשקולות הפלסטיני". אבל עוד יותר מלחנך את העם הפלסטיני לספורט, הוא חינך לכך גם את ילדיו. בנו הבכור, ראוף, הוא אלוף פלסטין בהרמת משקולות.

ידידיו אומרים עליו שגם מחוץ לאולם התחרויות "הוא היה לוחם אמיתי". לדבריהם, "הוא לחם למען האינטרסים הפלסטינים וקרא שוב ושוב להפסקת הכיבוש. הוא גם סיפר לילדיו על ההיסטוריה הפלסטינית, על העוול שקרה לפלסטינים, ועל היום שעוד יבוא בו הם יחיו כבני חורין".

"הרמת משקולות היתה אהבת חייו"

ג'מאל זקוט, יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית, מכיר את אל-עג'לה מימי האינתיפאדה הראשונה. "ישבתי איתו בכלא בישראל", הוא מתוודה לוואלה! חדשות, "בשנת 1990 או משהו כזה". לדבריו, "בימים ההם כל בן אדם שהיו לו דעות לאומיות בעד פלסטין היה נכנס לכלא. אפילו על הנפת דגל פלסטין היו מכניסים אז לכלא".

זקוט מספר על מה שהוא זוכר מהאלוף הפלסטיני להרמת משקולות: "היה אדם שקט מאוד. אדם שומר חוק שפניו קרנו אור בכל פעם שדיברו איתו על אהבת חייו – הרמת המשקולות ועידוד הספורט הפלסטיני". לדבריו, "הוא היה לוחם אמיתי, אמיץ... הוא אהב את פלסטין ואת עמו, ושנא את הכיבוש".

זקוט מספר ש"הגוף שלו היה בדיוק גוף של מרים משקולות... נמוך מעט ושמן מעט. ועם הרבה שרירים מתחת". אבל לדבריו, מתחת למראה הקשוח הוא היה חבר אמיתי. "הייתי איתו בכלא נגב ואני זוכר שכל הזמן דיברנו על הספורט ועל פלסטין. הוא סיפר לי שהוא חולם לצאת מהכלא ולפרסם את הרמת המשקלות. אני זוכר שדיברנו מתי תהיה לנו כבר מדינה, ושהוא שאל אותי מתי אני חושב שספורטאים פלסטינים ייהנו מאותם תנאים כמו כל ספורטאי העולם. מתי הם יוכלו להתאמן ברמות הגבוהות, לצאת לתחרויות וליהנות מחירות מוחלטת?".

"היינו רוצים להמשיך לשמח את אבא"

אל-עג'לה מת והוא בן 62. למרות האבל הכבד על אביו, הסכים טלאל אלעג'לה, אחד מבניו של עבד אל-ראוף, לדבר עם וואלה! חדשות. לדבריו, "המשפחה עוד לא מעכלת את לכתו של אבא. אנחנו תשעה אחים שמנסים לחזק אחד את השני ולחשוב מה אבא הכי היה רוצה שנעשה. ואנחנו יודעים שהוא היה רוצה שנמשיך לעסוק בספורט, כי הוא האמין שזה בסיס חשוב לעיצוב החברה ולשיפורה".

טלאל סיפר ש"מתוך תשעת האחים, שישה הם אלופים פלסטינים בהרמת משקולות, אם ברמה הלאומית במשקלים שונים, ואם ברמה מקומית". לדבריו, "אבא היה רוצה שנגיע להישגים נוספים... מאז שנת 1994 השיג האיחוד בניהולו יותר משלושים מדליות. היינו רוצים לשמח אותו עם מדליות נוספות".

טלאל ביקש גם לנצל את הבמה הזו ולשלוח מסר לישראלים. "מהמקום הקשה בו אני נמצא יש לי מסר אחד לישראלים. אנחנו נמצאים בכלא אחד גדול שנקרא רצועת עזה. אין לנו איך לצאת, לא מהאוויר ולא מהים ולא מהיבשה. ולתוך המציאות הזו אתם חושבים שעם הפצצות של כלי הטיס היקרים והמתקדמים שלכם אתם תצליחו להביא ליותר סדר וביטחון?".

לדבריו, "חפים מפשע נפגעים כאן כל הזמן. הנתונים האלו אולי לא מגיעים אליכם, אבל הם קיימים. אתם פוגעים בחמושים, אבל פוגעים גם באזרחים, ובילדים ובנשים ובזקנים. הדבר היחיד שאתם מצמיחים פה זה דור מיואש". טלאל סיים בבקשה ש"אלוהים יעזור לנו לצאת מהתקופה הקשה הזו, ושיביא על עזה ועל ישראל שלום".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"מנסים לא לפגוע בחפים מפשע"

מדובר צה"ל נמסר: "חמאס יזם מתקפת קסאמים על ישראל בה נפצעו רבים, אזרח אחד נפצע קשה ונהרגה אישה. כצעד מונע, צה"ל תוקף מחבלים פעילי חמאס לפני ביצוע הירי הקטלני לעבר ישראל. במסגרת זו בוצעה התקיפה המדוברת, כאשר הרכב שהותקף הינו רכב מחבלים פעילי חמאס ובו אמל"ח רב. ע"פ המידע שברשותנו, אמצעי הלחימה שהיו ברכב התפוצצו וגרמו לפיצוצים נוספים, שככל הנראה הביאו לפגיעה באנשים שלא הייתה בכוונת צה"ל לפגוע.

"צה"ל ממשיך בפעילותו כנגד מחבלים על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל, תוך ניסיון להימנע מפגיעה באוכלוסיה בלתי מעורבת ומציאת פתרונות לשימוש של החמאס באוכלוסייה אזרחית לצרכיו. פעילות צה"ל נעשית לאחר בדיקה מדוקדקת ותנאים מבצעיים אופטימליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully