וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: 250 אלף סטודנטים חוזרים ללמוד

24.5.2007 / 7:58

שביתת הסטודנטים הגיעה לסיומה, אחרי חתימה על הסכם שנוי במחלוקת עם הממשלה. במכללת ספיר בנגב לא יתקיימו לימודים

בתום שביתה שנמשכה מאז ה-10 באפריל, שבים היום הסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה ללימודיהם, לאחר שבהצבעה שערכו ראשי אגודות הסטודנטים הוחלט לחתום על הסכם פשרה שנוי במחלוקת עם הממשלה. בהצבעה, שהתקיימה במכללה האקדמית בקרית אונו, התקבלה ההחלטה ברוב של 62%. המתנגדות העיקריות היו אוניברסיטאות תל אביב, חיפה ובאר שבע, כמו גם חמש מכללות שונות.

הסמסטר הנוכחי לא יבוטל, כפי שאיים ועד ראשי האוניברסיטאות, אלא יוארך בשבועיים עד חודש. גם תקופת המבחנים תתארך, וכתוצאה תתקצר החופשה בין שנת הלימודים הנוכחית לבאה. האוניברסיטאות, המכללות, המרצים ואגודות הסטודנטים יקימו מערכי תמיכה על מנת לסייע לסטודנטים להדביק את הפער האקדמי שנוצר.

על פי הנחיות פיקוד העורף, לא יתקיימו היום לימודים במכללת ספיר שבצפון ה[[נגב]]. באוניברסיטאות בתל אביב ובירושלים, וכן בסמינר הקיבוצים, יתקיימו הפגנות נגד ההסכם, בו לא תמך חלק ניכר מ-250 אלף הסטודנטים בישראל. ההחלטה לחתום על ההסכם לוותה במחאות קשות מצד ציבור הסטודנטים, שאיים לפוצץ את ישיבת ההצבעה, וקיבל את ראשי האגודות בקריאות בוז לאחריה.

על פי ההסכם, תותר אמנם זכות ההתדיינות על מסקנות ועדת שוחט, אולם לא הוענקה זכות וטו לסטודנטים על שינויי שכר לימוד, והחזרת מיליארד השקלים שקוצצו לתקציב ההשכלה הגבוהה הותנתה ביישום מסקנות הוועדה. הדרישה ליישם את החלטת ועדת וינוגרד משנת 2001, לפיה יופחת שכר הלימוד, לא התקבלה, כמו גם הדרישה לפרק את הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully