וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בעבודה - דע את המועמד

אדמית פרא ומיתר שליידר

28.5.2007 / 7:46

היום ייצאו כמאה אלף חברי המפלגה לבחור ראש חדש, ולהגיד שלום כנראה לעמיר פרץ. הנה תזכורת קצרה על המועמדים

היום ילכו מתפקדי מפלגת העבודה לקלפיות ויבחרו את מי שיעמוד בראשם במערכת הבחירות הבאה, שתתקיים בצל דו"ח וינוגרד והקריסה האיטית-אך-כמעט-בטוחה של ממשלת אולמרט. הפריימריז במפלגה אמנם נראים תקשורתית חרישיים יחסית, אך מדובר במאבק המסקרן ביותר מזה שנים שם. לכבוד הפריימריז הכנו במיוחד עבורכם סקירה תמציתית של חמשת המתמודדים על התפקיד הנחשק (תלוי בעיני מי) - יו"ר מפלגת העבודה.

עמיר פרץ

גיל: 55. מגורים: שדרות.

ביוגרפיה מקוצרת: יו"ר הסתדרות העובדים שכבש את מפלגת העבודה, תוך שהוא מנפנף בדגל החברתי. אבל במקום לקבל את האוצר, כפי שציפה, קיבל את תיק הביטחון ומשקפת אחת גדולה (שבעיקר הגבילה לו את הראיה). לאחר מלחמת לבנון השנייה הוא קיבל בעיקר ציון נכשל בתעודה.

מנטרה: אני חוזר לטיקט החברתי.

מטרות: להחזיר את כבודו האבוד ולהגיע למקום שלישי כשהוא צמוד לשניים המובילים.

עמי אילון

גיל: 62. מגורים: מושב כרם מהר"ל.

ביוגרפיה מקוצרת: מפקד חיל הים בדימוס, ראש השב"כ לשעבר (מונה לאחר רצח רבין כדי לשקם את הארגון) וחבר כנסת מטעם המפלגה. בשנים האחרונות נע ונד בארץ והחתים אזרחים על המפקד הלאומי, שבמבחן התוצאה לא ממש שינה את סדר היום הציבורי. עם כניסתו לחיים המפלגתיים פרש מראשות המפקד הלאומי. זוכה לאהדה לא מבוטלת בקרב הציבור ולא רק בקרב מתפקדי העבודה. מה אתם לא יודעים עליו? השם המלא שלו – עמיחי.

מנטרה: "אני לא נכנס לפוליטיקה כדי להיות עוד חבר כנסת, אלא ראש ממשלה" .

מטרות: להחזיר את העבודה לשלטון.

אהוד ברק

גיל: 65. מגורים: תל אביב.

ביוגרפיה מקוצרת: רמטכ"ל בדימוס וראש הממשלה העשירי של מדינת ישראל. לצד הצל"שים להם זכה בצבא (ברק הוא החייל הכי מעוטר בתולדות צה"ל), מופיעות אצלו ברזומה גם פליטות פה, עמותות ובקשת סליחה מיתולוגית אחת. וגם הקואליציה התפרקה. לאחר שהתפטר מן הממשלה, הפסיד בבחירות לאריאל שרון בהפרש ניכר. בתוך מפלגת העבודה הוא השאיר אחריו הרבה שונאים ומאוכזבים, שאת ליבם הוא ניסה ללא לאות לכבוש בשנית במהלך הקמפיין הנוכחי.

מנטרה: כמובן, לחזור להיות ראש ממשלה של כוווולם.

מטרות: לקחת שוב את המפלגה והפעם לא להרגיז כל כך הרבה עמיתים בה. וגם, כמובן, לתקן את רושם הקדנציה הראשונה כראש ממשלה. בכל מקרה, הדרך לשם תעבור כנראה במשרד הבטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אופיר פינס

גיל: 46. מגורים: רעננה.

ביוגרפיה מקוצרת: שר הפנים בממשלת שרון שקיבל תיק זוטר בדמות שר המדע בממשלת אולמרט. בעבר כיהן גם כמזכ"ל מפלגת העבודה. התפטר מתפקידו כשר, כצעד אידיאולוגי, לאחר כניסתו של אביגדור ליברמן לממשלה.

מנטרה: "או שאנחנו נעשה את השינוי או גאידמק" .

מטרות: להוציא את העבודה מהממשלה. בדרך, הוא מקווה להפתיע עם מספר קולות שיעלה על 10% ואולי, רק אולי - גם המקום השלישי. בכך, הוא יוכיח שיש לו מחנה חזק מאחוריו ולא רק פופולריות.

דני יתום

גיל: 62. מגורים: כוכב יאיר.

ביוגרפיה מקוצרת: אלוף במיל' וראש המוסד לשעבר. כיהן כאלוף פיקוד המרכז וכמזכירו הצבאי של יצחק רבין ז"ל. חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה מאז שנת 2003. כיום הוא מכהן כחבר בוועדת החוץ והביטחון. מחזיק בתואר המפוקפק של המתמודד בעל אחוזי התמיכה הנמוכים ביותר. רבים צפו שייפרוש מהמירוץ לפני שיגיע מועד הפריימריז.

מנטרה: "אני העתיד של מפלגת העבודה ושל המדינה" וגם "המירוץ שלי ערכי, גם אם ברור שלא אנצח".

מטרות: להגדיל את כוחו בתוך המפלגה כדי לקבל (סוף-סוף) תיק בממשלה הבאה שהעבודה תהיה חברה בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully