וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם קרא לסיים העימות בטריפולי

23.5.2007 / 4:52

באן קי מון הפציר בחמושים הפלסטינים לאפשר מעבר של חבילות סיוע לאזרחים. אלפים נמלטו מזירת הקרבות

מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה את העימותים בין ארגון הטרור הפלסטיני וצבא לבנון במחנה הפליטים בטריפולי. בגלי צה"ל דווח, כי הוא הפציר בחמושים הפלסטינים לאפשר את הגעתן של חבילות סיוע לאזרחים שנקלעו לקו האש ולשמור על בטחונם. "המתקפה הפושעת על צבא לבנון מאיימת על יציבותה וריבונותה של המדינה ומסכנת אזרחים חפי מפשע. יש להפסיקה באופן מיידי", דברי מזכ"ל האו"ם.

כתב "הארץ", ניר חסון, מוסיף:

אלפי בני אדם נמלטו אמש ממחנה הפליטים נהר אל-בארד, סמוך לטריפולי, לאחר שהופסקו לזמן קצר הקרבות בין צבא לבנון לבין פעילי פתח אל-איסלם. במחנה נראו נשים מעמיסות את ילדיהן על משאיות בניסיון להימלט. תושבים אחרים נופפו במגבות ובשקיות פלסטיק לבנות ומשאיות עמוסות בתושבי המחנה, שעל מקצתן סימני ירי, פינו תושבים למחנה סמוך. אנשי ארגון הסיוע של האו"ם מסרו כי במחנה הסמוך מצפים לבואם של כ-10,000 פליטים פלסטינים שנסו מבתיהם בשל הקרבות במחנה.

נשיא לבנון אמיל לחוד קרא לארגון פתח אל-איסלם להיכנע ולפעיליו להסגיר עצמם לידי הצבא. אחר הצהריים נהרגו שני אזרחים בהתקפה של אנשי הארגון על שיירה של האו"ם שהביאה אספקה למחנה. כמו כן, ארה"ב הודיע כי היא שוקלת את בקשתו של ראש ממשלת לבנון פואד סניורה לשלוח סיוע צבאי ללבנון. מזכיר הליגה הערבית עאמר מוסא הודיע, כי כמה מדינות ערביות שלחו אספקה וסיוע לצבא לבנון. מוסא אמר, כי "נשלחו כלי נשק מתקדמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully