וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: אין פתרון קסם למצב בשדרות

22.5.2007 / 2:20

שתי רקטות נחתו בקרבת פמליית ראש הממשלה בזמן שביקר בעיר. עשרות תושבים יצאו לרחובות וקראו לממשלה לפתוח בפעולה צבאית נרחבת בעזה

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר אמש כי "אין פתרון קסם מיידי למצב הבטחוני בשדרות". בגלי צה"ל דווח, כי אולמרט ביקר בעיר במשך שעתיים, ובמהלך הביקור נחתו שתי רקטות קסאם בקרבת פמלייתו. אולמרט נועד עם ראש העיר אלי מויאל ואמר כי אינו יכול לומר שבנסיבות האלה הוא שמח לפגוש את אנשי שדרות.

בקול ישראל דווח, כי אולמרט אמר עוד: "אני מבין את הכעס, התסכול והמצוקה שמשתקפים מדבריכם. הממשלה עושה את כל הדרוש, אבל אתם מבינים בוודאי שאין פתרון מיידי לקסאם. הממשלה עוסקת במיגון ומסירה חסמים בירוקרטים כדי שתשובי שדרות יקבלו במהירות עוד הגנה".

מוקדם יותר נהרגה שיראל פלדמן, בת 32, מפגיעת קסאם בעיר. אדם נוסף נפצע באורח בינוני. הרקטה פגעה במכונית במרכז העיר סמוך לשעה שמונה בערב. שני הפצועים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון, ופלדמן מתה מפצעיה. בנוסף, צוותי מד"א במקום טיפלו ב-12 נפגעי הלם וחרדה.

בשעות הערב נורו לפחות שמונה רקטות קסאם מרצועת עזה לעבר יישובי הנגב המערבי. הרקטות נפלו בשדרות, כמו גם באזור זיקים וכרמיה. צוותי מד"א באזור טיפלו במספר נפגעי חרדה.

לבני דחתה אפשרות להפסקת אש

כתבת "הארץ" מיכל גרינברג:

בעקבות האירועים הקשים בשדרות, יצאו עשרות תושבים להפגין וקראו לממשלה לפתוח בפעולה צבאית נרחבת ברצועת עזה. בשעות הערב החלו להתגודד עשרות תושבים סביב בניין העירייה, יידו אבנים ושברו את דלתותיו. המפגינים קראו קריאות "ארקדי לראשות הממשלה". לפני כן הם ניסו למנוע את יציאת שרת החוץ, ציפי לבני, שנפגשה כמה מאות מטרים ממקום הפיצוץ עם הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי, חוויאר סולנה, מהעיר.

המקרה האחרון שבו נהרג תושב האזור מפגיעת קסאם היה בנובמבר 2006, אז נהרג יעקב יעקובוב, עובד מפעל "עוף קור". בזמן ירי הקסאם, סמוך לשעה 20:00 בערב, קיימו לבני וסולנה מסיבת עיתונאים כמה מאות מטרים ממקום הפיצוץ.

לבני דחתה כל אפשרות של הפסקת אש עם חמאס. "הפסקת אש היא סוג של הטעיה", אמרה לבני, "גם בתקופות של שקט לכאורה חמאס מנצל זאת להברחות של אמצעי לחימה". במהלך מסיבת העיתונאים קיבלה לבני פתק ממויאל ובו עדכון על כך שתושבת העיר מתה מפצעיה. לדברי לבני, "הקסאמים הם תוצאה של התעצמות החמאס וזו בעיה אסטרטגית שצריך לטפל בה ונמשיך להילחם בחמאס", המשיכה לבני, "מלחמה בטרור זה לא הסכמים עם ארגוני הטרור, צריך לראות שינוי מהותי בשטח.

ראש העיר, אלי מויאל, דיבר בכעס ואמר: "הדם שלי רותח, כי מישהי נהרגה היום. הפארסה הזו צריכה להיפסק מיד וצריך להחזיר את השקט לשדרות". במהלך פגישת לבני-סולאנה, התקבצו כמה עשרות מפגינים מול הבניין שבו נערכה הפגישה והחלו בקריאות "מות לערבים". סולאנה אמר במסיבת העיתונאים כי הוא מבין את הכאב של תושבי שדרות וציין כי "האיחוד האירופי מנסה לקדם שלום שהוא הפתרון היחיד, אך הדבר לא יושג באלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully