וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש בלבנון - לכניסת אמבולנסים

יוני מנדל

21.5.2007 / 13:59

החל משעות הבוקר מפציץ צבא לבנון עמדות של פתח אל-איסלם במחנה הפליטים נהר אל-בארד. כעת נכנסים למקום כוחות סיוע וחילוץ

הפסקת אש זמנית הוכרזה במחנה הפליטים נהר אל-בארד שבצפון לבנון, לאחר יומיים של עימותים קשים בין צבא לבנון לבין חמושי מיליציית "פתח אל-איסלאם" המזוהה עם אל קאעדה. אתמול נהרגו בעימותים 48 בני אדם. היום דיווחו תושבים על מותם של חמישה אזרחים, אך אין לכך אישור רשמי. הפסקת האש הזמנית נועדה לכניסת אמבולנסים למחנה, שנאלצו עד כה להישאר מחוצה לו בשל הקרבות. כוחות החירום מכניסים גם מזון, שתיה ותרופות לאזרחים הנצורים.

הבוקר התחדשו העימותים האלימים בין כוחות צבא לבנון לבין המיליציה פתח אל-איסלם. רשת אל-ג'זירה דיווחה, כי יש כבר כמה הרוגים, אולם מספרם עדיין לא ידוע. צב אלבנון כיתר במשך שעות היום את מחנה הפליטים והפגיזו עמדות של המיליציה, הנמצאות בלב שכונות מגורים.

הישאם לילי, מראשי הוועדה המקומית של מחנה הפליטים, אמר ש"המצב ההומניטרי במקום מתדרדר". לדבריו, צינורות מים נפגעו, אמבולנסים חוששים להיכנס למחנה, והמצב הבריאותי של רבים קשה". בנוסף לכך, מספר שריפות פרצו במקום כתוצאה מההפצצות, והיעדר מים או כוחות חילוץ לא מאפשרים להשתלט עליהן.

עימותים אלו באים יום אחרי מותם של לפחות 48 בני אדם בקרבות בין צבא לבנון למילציה המזוהה עם אל קאעדה. הקרבות החלו לאחר שחמושים התקיפו עמדה של הצבא הלבנוני בפאתי המחנה בו מתגוררים כ-40 אלף פלסטינים.

  • עוד באותו נושא:
  • אל-קאעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully