וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשיח הגיע לירושלים

שאר ישוב כהן

21.5.2007 / 8:53

הרב שאר ישוב כהן מספר על אביו, הרב הנזיר, שהסתגר בביתו מ-1948 ועד שהובא לתפילה הראשונה בכותל ב-67'

במלחמת השחרור לחמתי ברובע היהודי בירושלים. במהלך הלחימה נפצעתי קשה ונלקחתי בשבי על ידי הירדנים. בקרב זה כבשו הירדנים את העיר העתיקה ואבי, הרב הנזיר, התחייב לא לצאת מהבית כל עוד העיר העתיקה לא נמצאת בידי ישראל.

הרב גורן, הרב הצבאי הראשי במלחמת ששת הימים, היה נשוי לאחותי. הוא הבטיח לרב הנזיר כי אם יכבשו את העיר העתיקה הוא יביא את הרב הנזיר ואת הרב צבי יהודה הכהן קוק (בנו של הרב קוק) לתפילה הראשונה בכותל. היה הסכם בין הרב גורן לבין מוטה גור שאם העיר העתיקה תיכבש, מוטה גור יודיע זאת מיד לרב גורן.

ואכן, תוך כדי הקרבות הגיע הרב מנחם הכהן, מי שהיה עוזרו של הרב גורן, ולקח ברכבו את שני הרבנים לתפילה הראשונה בכותל. השמועה פשטה בעיר ולכל אורך הדרך עמדו אנשים והריעו. המחזה היה מדהים: נראה היה כאילו המשיח הגיע לירושלים. שני הרבנים הגיעו לכותל וקיימו שם את התפילה הראשונה לאחר כיבוש העיר העתיקה.

באותה התקופה הייתי סגן ראש עיריית ירושלים והובטח גם לי שאגיע לתפילה הראשונה בכותל. הרגשתי שסגרתי מעגל: הייתי האזרח הראשון שהתפלל בכותל, בדיוק באותו מקום בו שבו אותי הירדנים 19 שנה לפני כן.

רקע (מערכת וואלה!)

הר שאר ישוב כהן, מכהן כרבה הראשי האשכנזי של העיר חיפה משנת 1975. במלחמת השחרור לחם בשורות ההגנה והאצ"ל, ליווה את השיירות לעיר, נפצע קשות בקרב על העיר העתיקה ונפל בשבי הירדני עם נפילת הרובע היהודי. הוא השתחרר מצה"ל בדרגת סא"ל.

אביו, הרב דוד יהודה אריה לייב כהן, כונה "הנזיר" בשל מנהגי נזירות שגזר על עצמו. הוא נחשב לחוקר תלמוד, קבלה ופילוסופיה יהודית והיה מתלמידיו הבולטים של הרב אברהם יצחק הכהן קוק. הלך לעולמו בשנת 1972 ונקבר בהר הזיתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully