וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חמאס על סף פילוג?

יוני מנדל

20.5.2007 / 10:21

עיתון סעודי מדווח שבכיר בחמאס כבר לא נשמע להוראות משעל מדמשק. משעל עצמו סולק על ידי מתפללים ממסגד בדרשת יום השישי

"סגן מפקד [[גדודי עז א-דין אל-קסאם]], הזרוע הצבאית של חמאס, אינו נשמע יותר להוראות של יו"ר הלשכה המדינית של התנועה [[ח'אלד משעל]], ושל ראש הממשלה הפלסטיני [[איסמעיל הניה]]", כך מדווח הבוקר העיתון הסעודי "אל-ווטן". לפי הדיווח, האיש, אחמד אל-ג'עברי, מקבל תמיכה משני מנהיגים אחרים של חמאס, שר הפנים לשעבר סעיד סיאם ושר החוץ לשעבר מחמוד א-זהאר. גם א-זהאר וגם סיאם הביעו את מורת רוחם בתקופה האחרונה מהתנהלות ההנהגה הנוכחית של חמאס.

הדיווחים הללו מתווספים לידיעות אחרות הנוגעות למחלוקות בחמאס. סוכנות הידיעות "פלסטין-פרס" פרסמה, כי ביום שישי במסגד "אל-ווסים" שבדמשק ארעה למשעל תקרית מביכה. לפי הדיווח, לאחר סיום התפילה ניגש משעל לדוכן בקדמת המסגד לשאת דרשה, ואז הותקף על ידי מתפללים. "הם ניסו לפגוע בו וקראו לעברו קריאות גנאי" סיפר עד ראיה לתקרית. כמו כן, המתפללים האשימו אותו שהוא לקח את העם הפלסטיני ל"מסלול דמים" ושהוא האחראי למלחמות הפנימיות ברשות. מאבטחיו של משעל הצליחו להבריח אותו מן המקום.

"הקסאמים הם חלק מהיריבות"

פרשן פוליטי מעזה, שביקש להישאר בעילום שם, סיפר לוואלה! חדשות שהיריבות בתוך חמאס אכן מתחזקת בתקופה האחרונה. לדבריו, "סכסוך הדמים שאנו עדים לו הוא לא רק בין פתח לחמאס, אלא נובע גם מסכסוך בין שני פלגים בתוך חמאס עצמו". לדבריו, "פלג אחד מונהג על ידי סיאם וא-זהאר והפלג השני מונהג מדמשק על ידי משעל, ואליו משתייך גם הניה... הסכסוך הזה הוא אחד הגורמים הראשיים לפרוץ הסכסוך ברשות, בגלל ההחלטה של אחד הפלגים ליצור צבא חמאס כאלטרנטיבה למנגנוני הביטחון".

הוא ציין שעשרות הקסאמים שנורו לעבר ישראל הם תוצאה של היריבות הפנימית הזו. "זה הניסיון שלהם להוציא את הסכסוך החוצה", הוא אמר, "ולהימנע ממלחמת אחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully