וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי שדרות חסמו את היציאה מהעיר

20.5.2007 / 21:17

בעלי עסקים חסמו את היציאה במחאה על המצב. אולמרט: יישובי עוטף עזה יוכרו כיישובי קו עימות. פרץ הכריז "מצב מיוחד". 9 רקטות נחתו מהבוקר

עשרות בעלי עסקים מהעיר שדרות חסמו היום את היציאה הצפונית מהעיר, במחאה על המצב הביטחוני בעיר. התושבים יוצאים בשיירת מכוניות לירושלים כדי להביע את מחאתם.

"אחרי שש שנים של קסאמים הממשלה הזו היא שקיבלה החלטות למגן את בתי הספר ובתי התושבים" – כך אמר היום ראש הממשלה אהוד אולמרט בפתח ישיבת הממשלה השבועית. הוא אף ציין, כי הממשלה תעקוף את כבלי הביורוקרטיה ותייצר עד 200 חדרי ביטחון בחודש בעלות של 300 מיליון שקלים. כך דווח בקול ישראל.

אולמרט הוסיף עוד, כי הממשלה החליטה להגדיר את יישובי עוטף עזה כיישובי קו עימות, דבר שיאפשר פיצויים על אובדן ימי עבודה ונזקים כלכליים לעסקים בשל המצב הביטחוני.

הבוקר נורו לעבר ישראל תשע רקטות. שתיים מהן נחתו מחוץ לעיר, אך אחת פגעה פגיעה ישירה בבית, שהיה ריק מדייריו. לא היו נפגעים אך נגרם נזק.

פרץ: הירי על ישראל יימשך

שר הביטחון עמיר פרץ הכריז על מצב מיוחד בעורף עקב ההתקפה המתמשכת על שדרות וישובי עוטף עזה. בקול ישראל דווח, כי ההכרזה נעשתה בתיאום עם ראש הממשלה אהוד אולמרט. פרץ יביא את ההחלטה לאישור הממשלה, והסביר כי החליט על ההכרזה לאחר ששוכנע שיש סיכוי שהירי לעבר ישראל יימשך. לדבריו בבסיס בדרום הארץ, הפעילות ההתקפית הקבועה של חמאס נגד ישראל היא מצב חדש, המחייב את ישראל לתת תשובות.

משמעות המצב המיוחד היא הענקת סמכויות מסוימות לאלוף פיקוד העורף ולאלוף פיקוד הדרום, כגון הסמכות להחליט על סגירת בתי ספר ומפעלים. המצב המיוחד מאפשר לפצות עובדים שנעדרו מהעבודה בשל ירי הטילים, אך גם נותן לשר התעשייה את הסמכות לחייב עובדי תעשיות חיוניות להגיע לעבוד למרות הסכנה.

היישובים שנכללו בהכרזה הם שדרות, יישובי עוטף עזה והמושבים אוהד, צוחר, שדה ניצן ותלמי אליהו. משמעות ההחלטה היא שכל הסמכויות האזרחיות שיש להן הקשר ביטחוני יועברו למערכת הביטחון, לרבות הפעלת מוסדות חינוך בישובי מערב הנגב וטיפול במתקנים לחומרים מסוכנים.

הקבינט המדיני בטחוני ידון היום, מיד עם תום ישיבת הממשלה השבועית, בדרכי התגובה של ישראל לירי הקסאם מרצועת עזה. ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל הסכימו כי יש להימנע מפעולה קרקעית נרחבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully