וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרה: מכיל תועבה

19.5.2007 / 19:23

קמפיין בהונג קונג דורש ממפקחי התקשורת לעטוף את התנ"ך באזהרה מפני תועבה, כמו פרסומים אחרים המכילים גילוי עריות ואונס

מועצת הפיקוח על התקשורת של הונג קונג לא תגדיר את התנ"ך כפרסום המכיל תכנים גסים ומגונים – למרות יותר מ-2,000 תלונות שהגיעו אליה השבוע, שדרשו בדיוק את זה. לטענת אותם דורשים, התנ"ך מלא בתיאורי אלימות וסקס שאינם ראויים, כולל סצינות אונס קבוצתי וגילוי עריות.

"התנ"ך הוא טקסט דתי, חלק מהתרבות. הוא הועבר מדור לדור" הסבירה הרשות ההונג-קונגית לרישוי ופיקוח על התקשורת בהצהרה שפרסמה ביום חמישי. היא הוסיפה כי בניגוד לדרישות, היא לא תמסור את התנ"ך לבדיקה בוועדה לפרסומי תועבה.

מדוע קיבלה הרשות 2,041 תלונות רשמיות מאזרחים לגבי התנ"ך במשך השבוע האחרון? הכל התחיל כשטור על סקס במגזין סטודנטים נגנז על ידי מועצת השידור בשל תוכן "מגונה", מכיוון ששאל את קוראיו אם אי פעם פנטזו על יחסי מין עם בני משפחה או חיות.

הגניזה הרגיזה סטודנטים רבים, שהשיקו אתר אינטרנט ובו קמפיין הדורש לסווג את התנ"ך באותו אופן – כולל ציטוטים מהתנ"ך הכוללים תיאורי סקס ואלימות גרועים הרבה יותר מהטור המדובר. מעל 2,000 בני אדם נענו לקמפיין, כאמור, ושלחו את הדרישה למועצה. מכיוון שלפי חוקי הונג קונג יצירות המגודרות כ"לא מהוגנות" יכולות להמכר רק לקונים מעל גיל 18 כשהן עטופות בנייר עם אזהרה לגבי התוכן שלהם, המכתבים דרשו לעטוף את התנ"ך באותה צורה.

מועצת הפיקוח על התקשורת סירבה, בטענה שהתנ"ך "אינו מפר את הסטנדרטים המוסריים המקובלים על ידי חברים נבונים של הקהילה". סטודנטים בהונג קונג, כנראה, אינם נבונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully