וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוצר התגלה באוקיינוס האטלנטי

19.5.2007 / 11:24

חברת מחקר ימי אמריקאית גילתה אוצר יקר ערך בספינה טרופה במעמקי האוקיינוס האטלנטי. לפעמים חלומות מתגשמים

חצי מיליון מטבעות כסף ומאות מטבעות זהב נמצאו ונמשו מספינה טרופה באוקיינוס האטלנטי, על ידי חברת מחקר אמריקאית המתמחה בתחום. האוצר שהתגלה בספינה מהתקופה הקולוניאלית, הוא הגדול ביותר שהתגלה מסוגו.

כרגע, לאחר העברתו של האוצר לארצות הברית, בוחנים מומחים את המטבעות ומטפלים בהם. בהצהרה ראשונה גילו אותם מומחים כי לפחות 6000 מהמטבעות שנמצאו השתמרו במצב טוב מאוד. "מטבעות הזהב מהממות ובוהקות" טען אחד מבעלי החברה שגילתה את האוצר, “Odyssey Marine Exploration Inc", גרג סטם. באותה נשימה, סירבו נציגי החברה להסגיר מידע על מקום המצאה של הספינה המיוחדת, כמו גם על מקורם של המטבעות שהתגלו.

גילויים כאלו - נדירים

סטם המשיך להתגאות בגילוי המרשים, וציין שהחברה השתמשה במיטב הטכנולוגיות החדישות בשביל להגיע לאוצר. הגילוי אולם, רק הגביר את התיאבון אצל אנשי החברה: "לפי המחקר שלנו צריכות להיות ספינות דומות לזו שמצאנו מהתקופה הקולוניאלית, באותו האזור. עם זאת, אנחנו מאוד זהירים לגבי ספקולציות על מקור הספינה וגורלה" אמר ג'ון מוריס, בכיר נוסף בחברה.

עוד הוסיף מוריס, כי "טיפלנו באתר המציאה 'בכפפות של משי', והעבודה הארכיאולוגית שנעשתה על ידי הצוותים שלנו היא מעבר למצופה. כיסינו את אתר הגילוי לעומק ולרוחב, ואנחנו מאמינים שלגילוי תהיה משמעות היסטורית בעלת חשיבות".

יש לציין, כי כיום גילויים כגון אלו של ספינות טרופות בעלות ערך היסטורי, בנוסף לבונוס שהגיע בצורת האוצר הכספי - הם דבר נדיר. זה מכיוון שהמידע שנמצא בידם של הארכיאולוגים הימיים אינו גדול, והאוקיינוס, כידוע, הוא ענק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully