וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליק רון החל את עדותו בפני ועדת אור

3.9.2001 / 9:13

עשרות תומכים ומתנגדים מפגינים מחוץ לבית המשפט העליון; עדותו של מפקד המחוז הצפוני לשעבר תימשך כל היום; רון ייחקר על המחדלים של פקודיו ועל אחריות האישית כמפקד בזמן המהומות

ניצב אליק רון, שהיה מפקד המחוז הצפוני של המשטרה בעת המהומות באוקטובר אשתקד, החל הבוקר בתשע את עדותו בפני ועדת החקירה הממלכתית הבודקת את אירועי אוקטובר.

מחוץ לאולם מפגינים עשרות תומכים ומתנגדים של רון. עדותו של רון האמורה להימשך כל היום, ואולי גם מחר. משטרת ירושלים ומשמר בתי המשפט יתגברו את האבטחה סביב הבניין, כדי למנוע עימותים אלימים.

חברי ועדת החקירה, בראשות השופט העליון תיאודור אור, צפויים לתשאל את רון על סוגיות שבהן היתה לו אחריות פיקודית אישית. בין היתר צפויה הוועדה להתעכב על חלקו של רון ביוזמה להפעיל צלפים מהיחידה המיוחדת ללוחמה בטרור בכמה מקומות שבתחום פיקודו. במקומות אלה ירו הצלפים אש חיה על מפגינים ערבים, שהיו מצוידים ברוגטקות. היתה זו הפעם הראשונה שצלפים הופעלו כדי לפזר המון בתחומי הקו הירוק. לפי עדויות שנשמעו בוועדה, רון היה זה ששינה את ההוראות לצלפים מהוראה לירות רק על מי שמחזיק נשק חם, להוראה לירות גם על אנשים המשתמשים ברוגטקות.

רון צפוי להיחקר גם על מחדלים לכאורה של פקודיו במחוז הצפוני, בעניינים שבהם אחריותו היתה עקיפה. הוא צפוי להישאל על הליקויים לכאורה ברמת המוכנות של המחוז לקראת האירועים האלימים, הן במישור המודיעיני והן במישור הציוד וכוח האדם; בנוסף, הוא צפוי להישאל על ליקויים לכאורה בכל הנוגע למדיניות, לאסטרטגיה ולטקטיקה בפיזור המון, לרבות השימוש בכדורי גומי ובאש חיה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully