וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

אלי שיצר

17.5.2007 / 23:31

מחיר הנפט, שטיפס ב-2 דולרים לחבית, לחץ את הדאו ג'ונס, שאיבד 0.1% אל מתחת ל-13,500 נקודות. הנאסד"ק ירד ב-0.3%

מחיר הנפט שטיפס היום ב-2 דולרים לחבית הכריע גם את הראלי של הדאו ג'ונס, שנלחץ אל מתחת לרמת ה-13,500 נקודות אותה כבר חצה במהלך המסחר. הדאו ג'ונס איבד כ-0.1% ל-13,476 נקודות, מדד S&P500 נחלש אף הוא ב-0.1% ל-1,513 נקודות ומדד נאסד"ק ירד ב-0.3% לרמה של 2,539 נקודות.

בגזרת המקרו, מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב ירד ב-0.5% בחודש אפריל. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של 0.2%. נתון זה מתווסף לשורת נתוני המקרו שפורסמו לאחרונה, המאותתים על "נחיתה רכה" של הכלכלה האמריקאית, כפי שמבקש הבנק הפדרלי בארה"ב ליצור. לאור נתונים אלה, פוחתים הסיכויים להעלאת ריבית בטווח הקצר.

מחיר הנפט הגולמי זינק ביותר משני דולרים בניו יורק ונסגר על סף 65 דולר לחבית על רקע חששות כי מלאי הבנזין בארה"ב אינו גדול דיו כדי לעמוד בביקוש של חודשי הקיץ - עונת ביקוש השיא לבנזין בארה"ב. החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביוני נסגרו במחיר של 64.86 דולר לחבית - מחיר הסגירה הגבוה ביותר מאז ה-30 באפריל - לאחר זינוק יומי של 2.31 דולרים בבורסת הסחורות של ניו יורק.

משרד העבודה האמריקאי מסר מוקדם יותר היום כי מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ל-293 אלף לעומת 298 אלף בשבוע הקודם. תחזית הכלכלנים היתה גידול במספר תביעות האבטלה השבועי לרמה של 315 אלף.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, ציין היום כי מצבו של שוק הדיור בארה"ב צפוי להישאר מרוסן ברבעונים הקרובים בשל הקשחת תנאי האשראי למשכנתאות הסאבפריים. עוד הוסיף ברננקי כי אינו מאמין ששיעורי השמיטה של חובות המשכנתאות יפגעו משמעותית בכלכלה האמריקאית.

יצרנית המחשבים והמדפסות הגדולה בעולם, היולט פקארד האמריקאית, אשר רכשה אשתקד את חברת מרקורי תמורת 4.5 מיליארד דולר, דיווחה אמש על גידול של 13% בהכנסות ברבעון הראשון ל-25.5 מיליארד דולר.

הרווח הנקי של HP הסתכם ב-1.8 מיליארד דולר לעומת 1.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל. ברבעון המקביל, נהנתה החברה מהכנסה חד פעמית שנרשמה בגין מס, כך שבניכוי השפעת הכנסה זו, נרשם גידול של 27% בשורה התחתונה.

אצל הישראליות דיווחה גיוון אימג’ינג, כי קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק בארה"ב של הדור השני של גלולת הווידיאו מתוצרתה לאבחון מחלות במעי הדק (PillCam SB 2). בנוסף, אישרה ה-FDA גם את השימוש בתוכנת פענוח הצילומים החדשה RAPID 5, אשר תומכת בגירסת הגלולה החדשה למעי הדק.

התוכנה החדשה של גיוון תומכת גם בשני מוצרים נוספים, אשר עדיין ממתינים לאישור ה-FDA: הדור השני של גלולת הווידיאו לאבחון מחלות בוושט (PillCam ESO 2) וגלולת הווידיאו לאבחון מחלות במעי הגס (PillCam COLON).

מניית גיוון אימג'ינג, שזינקה ב-50% מתחילת השנה, הגיבה לחדשות בעלייה של 2.6% למחיר של 26.7 דולר.

מניית חברת פוינטר צללה ב-13.4%למחיר של 10 דולרים. פוינטר, המספקת שירותי ניהול ציי רכב וכן איתור והשבה של מכוניות גנובות, רשמה גידול של 17% בהכנסות ל-11.3 מיליון דולר ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל. למרות זאת, רשמה החברה הפסד של 180 אלף דולר לאחר שהרוויחה 20 אלף דולר ברבעון המקביל.

מניית סאפיינס, המתמחה בפתרונות תוכנה בתחום הביטוח, התממשה ב-1.9% למחיר של 2.6 דולרים לאחר זינוק של 18% ביומיים הקודמים.

מניית בלופניקס זינקה ב-7% למחיר של 10.4 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully