וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אלי שיצר

16.5.2007 / 23:23

שורת השקעות בחברות אמריקאיות הביא להמשך העליות במדדי הבורסה האמריקאית. הדאו ג'ונס שובר שיאים, וגם הנאסד"ק מטפס

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים, כאשר הראלי של המדדים נמשך בעקבות שורת השקעות של גופים גדולים בחברות אמריקאיות. מדד דאו ג'ונס ממשיך לשבור שיאים, והערב הוא עלה ב-0.8% ל-13,487 נקודות. מדד S&P 500 התחזק אף הוא ב-0.9% ל-1,514 נקודות ומדד נאסד"ק תיקן את הירידות של היום הקודם וטיפס ב-0.9% ל-2,545 נקודות.

גורו ההשקעות, וורן באפט (שרכש את חברת ישקר הישראלית בשנה שעברה), רכש באמצעות חברת האחזקות שלו, ברקשייר האת'ווי, אחזקות בשתי חברות רכבות בארה"ב, ואילו ג'ורג' סורוס חשף במסמך שהוגש לרשות ניירות ערך בארה"ב, כי הוא הכפיל את שיעור אחזקתו בחברת התוכנה הגדולה בעולם, מיקרוסופט, וצימצם אחזקות באורקל ובאי-ביי.


בסקטור הטכנולוגיה הגיעו היום חדשות לא מעודדות מכיוונה של יצרנית המחשבים, Dell, שהודיעה כי משרד התובע בניו יורק תובע אותה על שימוש בפרקטיקות מכירה בעייתיות ובאי עמידתה בהתחייבויות בנוגע לתמיכה טכנית בלקוחות.

חדשות טובות יותר הגיעו אמש לאחר המסחר מכיוונה של אפלייד מטיריאלס, יצרנית ציוד המשמש בתהליך ייצור שבבים, שעלתה על התחזיות. עם זאת, התחזית שנמסרה איכזבה והמניה החלה לאבד גובה במסחר לאחר הסגירה.

בגזרת המקרו, משרד המסחר האמריקאי פירסם היום נתונים מעורבים לגבי שוק הנדל"ן בארה"ב. מצד אחד דווח כי התחלות הבנייה בארה"ב עלו במפתיע באפריל, בעוד מאידך היתרי הבנייה נפלו לשפל של כמעט עשור, נתון המצביע על כך שהעלייה בהתחלות הבנייה עשויה להיות קצרת טווח. חברות הבנייה הניחו לבנה ראשונה בקצב שנתי של 1.528 מיליון התחלות בנייה באפריל, עלייה של 2.5% לעומת נתון מעודכן של 1.491 מיליון התחלות בנייה במארס.

בין הישראליות, מניית סאפיאנס עלתה ב-2.3% למחיר של 2.7 דולרים והשלימה זינוק של 18% ביומיים על רקע פרסום הדו"חות. אמש קפצה המניה ב-15% בסיום המסחר, כנראה על רקע הציפיות לדו"חות טובים. החברה, מקבוצת פורמולה, הצליחה להגדיל את הכנסותיה ברבעון הראשון תוך מעבר לרווח תפעולי והקטנת ההפסד הנקי באופן משמעותי.

סאפיאנס, המתמחה בפתרונות תוכנה בתחום הביטוח, רשמה צמיחה של כ-9% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, ל-11 מיליון דולר. קיטון של 20% בהוצאות התפעוליות ל-3.8 מיליון דולר יצר רווח תפעולי של 150 אלף דולר לעומת הפסד תפעולי של 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. הוצאות מימון והוצאות חד פעמיות העבירו את סאפיאנס להפסד נקי של 400 אלף דולר, אך ביחס לרבעון המקביל - בו היה ההפסד הנקי 1.8 מיליון דולר - מדובר בשיפור.

סאפיאנס נסחרת לפי שווי שוק של 39 מיליון דולר, בעקבות זינוק של 75% מתחילת השנה. עם זאת, בחמש השנים האחרונות איבדה המניה חצי מערכה בעקבות אכזבה מתחזיות אופטימיות שפיזר המנכ"ל הקודם, איציק שריר, בדבר פריצה אמיתית לתחום הביטוח וצמיחה מהירה. התחזיות של שריר לא עמדו במבחן המציאות, ולבסוף, באוקטובר 2005, הוא עזב את החברה.

טופ אימאג’ פירסמה דו"חות שהיו גרועים אף מהאזהרה שסיפקה החברה בתחילת החודש. החברה, המתמחה בפתרונות תוכנה לקליטה ועיבוד של מסמכים, רשמה הכנסות של 4 מיליון דולר, ירידה של 11% לעומת הרבעון המקביל וצניחה של 27% ביחס לרבעון הקודם.

טופ אימאג' עברה להפסד תפעולי של 1.5 מיליון דולר, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 1.4 מיליון דולר, מול רווח נקי של 180 אלף דולר ברבעון המקביל ורווח של 160 אלף דולר ברבעון הקודם. המניה דווקא עלתה בתגובה לדו"חות ב-2.2% למחיר של 3.2 דולרים.

מניית טבע טיפסה ב-1.5% למחיר של 40.5 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully