וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה: 5 הרוגים מאז ההכרזה על הפסקת האש

יוני מנדל

17.5.2007 / 6:12

אבו מאזן והניה ידונו היום בעזה בדרכים לסיום הלחימה. אמש הכריז הניה על הפסקת האש, ואבו מאזן קיבל אותה. בינתיים נמשכת הלחימה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צפוי להגיע היום לעזה, ולהפגש עם ראש הממשלה איסמעיל הניה. בקול ישראל דווח, כי השניים ידונו בנסיונות להביא לסיום הקרבות בין פתח לחמאס, והם צפויים להכריז על מצב חירום ברצועה בשל ההחרפה באלימות בין הפלגים.

אמש הכריז חמאס על הפסקת אש עם פתח, הנכנסת לתקפה באופן מיידי. גורמים ברשות הביעו תקווה כי הפסקת האש תתרחב ותכלול את הפסקת הירי לעבר יישובי הנגב המערבי. כך דווח בערוץ 10. כשעה מאוחר יותר, הורה בעקבות זאת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לאנשיו לנצור אף הם את האש.

זוהי הפסקת האש הרביעית מאז יום ראשון. הפסקת האש הקודמת הוכרזה שלשום בחצות, והופרה כבר אתמול לפנות בוקר. ברשת "אל ג'זירה" מדווחים כי גם בשעה זו נמשכים חילופי האש ברצועת עזה, חרף הוראות שני המנהיגים.

חמישה פלסטינים נהרגו מאז ההכרזה על הפסקת האש. שניים מההרוגים הם אנשי שירות הביטחון של פתח, שנהרגו בחילופי אש עם אנשי חמאס, בשתי תקריות שונות. בנוסף, פתחו הלילה חמושים באש לעבר שומריו של ראש הממשלה הניה, סמוך למשרדיו ברצועה. השומרים לא נפגעו.

אתמול נהרגו יותר מ-15בני אדם. בסוכנות הידיעות "מען" דווח, כי השבעה נהרגו בקרבות בין פתח לחמאס, אך לא מצויין לאיזה פלג הם משתייכים. הם הועברו לבית החולים אל-קודס בעזה, שם נקבע מותם. בכך עומד מספר ההרוגים בקרבות פתח-חמאס ברשות על כ-40.

הבוקר נהרג איש הביטחון המסכל חסן סווידאן מאש צלפים. בשל המצב הביטחוני הקשה הכריז יו"ר הרשות אבו מאזן על מצב חירום בשטחי רצועת עזה. בנוסף לכך מדווחים אמצעי התקשורת מעזה, כי העיר ריקה מאדם. "ברחובות מסתובבים רק רעולי פנים וחמושים" נכתב ובכמה מהשכונות ברצועה אף נותרו תושבים בבתיהם ללא חשמל.

"אחות באמבולנס נפצעה קשה"

האש בעזה מכוונת לכל עבר: גם לאלו המנסים לסיים את הסכסוך וגם לעבר גורמי רפואה. "ירי בוצע לעבר משלחת שיחות ה'הודנה' בו היו גם בכירים מצרים", נכתב, "ואפילו נגד אמבולנסים".

כתוצאה מהירי על אמבולנסים נפצעה קשה אחות פלסטינית שהתנדבה לטפל בפצועים – זאהר שובאת. קודם לכן הכריז משרד הבריאות הפלסטיני על "מצב כוננות כללית עליונה, בשל המספר הגדול של הפצועים המטופלים על ידי כוחות ההצלה הפלסטינים".

מפקד המשטרה הפלסטינית ברפיח הודיע היום על התפטרותו "בשל מחאתו על המצב הביטחוני המתדרדר". האיש, זוהייר שאהין, הגיש את התפטרותו למפקד משטרת עזה. לדבריו, "התפטרתי כי אין ביכולתה של המשטרה למנוע את האנרכיה הביטחונית המשתוללת ברשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully