וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירושלים הערבית במצור, על מה החגיגות?"

יוני מנדל

16.5.2007 / 15:01

חברת הפרלמנט הפלסטיני ממחוז י-ם טוענת שלחגיגות אין קשר למציאות הפוליטית. "ירושלים היא סמל של קיפוח ואי צדק"

ד"ר חנאן עשראווי, פוליטיקאית ואינטלקטואלית פלסטינית נבחרה לפרלמנט הפלסטיני מטעם מחוז ירושלים. בראיון לוואלה! חדשות היא מספרת על תחושותיה, ביום בו מציינת ישראל את יום ירושלים. "החג הזה הוא בשבילי לא חג", אומרת עשראווי, "זוהי מכה לחוק הבינלאומי, לצדק ולשלום". לדבריה, "מעשה הסיפוח שנעשה בירושלים הוא לא לגיטימי ולא חוקי".

"אני חושבת שמי שאומר שירושלים מאוחדת לא יודע על מה הוא מדבר ולא מבין עד כמה לחגיגות האלו אין קשר למציאות", היא אומרת, "אני חושבת שכל אלו שיוצאים היום עם דגלים לחגוג את איחוד העיר, לא יודעים עד כמה העיר מחולקת". "הרי ירושלים הערבית לא דומה בכלום לירושלים היהודית", אומרת עשראווי, "ירושלים הערבית נמצאת במצור, היא סובלת מהיעדר תשתיות, מתרחשים שם הריסות בתים וגירושי תושבים... איך אפשר לחגוג את איחוד העיר במצב הזה?".

"ירושלים היא גם בירת פלסטין"

לדברי עשראווי, המכהנת כיום כיו"ר עמותת 'מיפתאח' לקידום דיאלוג ודמוקרטיה, "במקום להפוך לסמל של שלום הפכה ירושלים עבור שליש מתושבי העיר – לסמל של קיפוח, אי צדק, התנחלות וכיבוש".

"החגיגות האלו הן קודם כל נגד השלום", מסכמת עשראווי, "הרי יש אפשרות שנחגוג יחד, האזרחים הערבים והיהודים של העיר... אבל זה יקרה רק כשתבינו שירושלים היא לא בירה של העם היהודי בלבד, אלא גם בירתו של העם הפלסטיני".

עשראווי אומרת שהיא מקווה שהתובנה הזו תחלחל אל לב החברה הישראלית "ושכבר בשנה הבאה נוכל לחגוג ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully