וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבלייז יוצאת מרוב עסקי הסלולר

אפרת נוימן

16.5.2007 / 8:31

אחרי לא מעט הפסדים, החליטה החברה להוריד את אחזקתה בחטיבת המובייל ל-20%. במקביל יעזוב המנכ"ל את תפקידו

אחרי שהודיעה אמבלייז כי תבחן את האסטרטגיה לגבי הפעילות של החברה הבת אמבלייז מובייל, החליטה אמבלייז לצאת מפעילות זו. ל-TheMarker נודע כי אמבלייז עומדת להוריד את אחזקתה בחטיבת המובייל מ-50% ל-20%, כך שהיא לא תאחד אותה בדו"חותיה.

במקביל גם יעזוב המנכ"ל של אמבלייז מובייל, לורנס אלכסנדר, את תפקידו. אלכסנדר, שהצטרף לאמבלייז מובייל בתחילת 2005, הוא שם מוכר בתעשייה שהביא עמו הרבה תקוות שלא התממשו. בין השאר, תיכנן אלי רייפמן, לשעבר המנכ"ל והיום סגן יו"ר אמבלייז, להנפיק את חטיבת המובייל כפי שהונפקו חברות בת אחרות של החברה. אמבלייז צפויה להודיע על כך בימים הקרובים.

חטיבת המובייל, העוסקת בהפצה וייצור של מכשירים סלולריים, תרמה לאמבלייז ב-2006 את רוב הכנסותיה (98%). ואולם למרות מחזור של מאות מיליוני דולרים, אמבלייז לא הצליחה לייצר רווחיות וסיימה את 2006 עם הפסד תפעולי של 45 מיליון דולר.

בספטמבר 2006 רכשה אמבלייז את השליטה בחברת האחזקות פורמולה (33%) ולאחר שהגדילה אחזקות היא תאחד השנה את התוצאות של פורמולה בדו"חותיה. כעת, אחרי שמכרה את רוב האחזקות בחטיבת המובייל, נהפכת פורמולה לפעילות העיקרית של אמבלייז שאותה מנהל גיא ברנשטיין. לאמבלייז יש גם אחזקות באורקה, ויז'ואל דיפנס ואמבלייז ויקון, אבל ההכנסות מפעילויות אלה אינן מהותיות.

אמבלייז נסחרת בבורסה הראשית של לונדון לפי שווי של 155 מיליון דולר. זאת אחרי שאיבדה 40% משוויה מתחילת השנה, על רקע התוצאות הכספיות המאכזבות. מניית פורמולה עלתה מאז רכישת השליטה על ידי אמבלייז ב-57% ל-60 שקל, כך שמחירה מתקרב למחיר ששילמה אמבלייז על 33% מהמניות. פורמולה נסחרת לפי שווי של 190 מיליון דולר, בעוד השווי בעסקה בספטמבר 2006 היה 210 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully