וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הסטודנטים ידחו את הצעת הפשרה

16.5.2007 / 13:42

מנהיגי ארגוני הסטודנטים: יש פערים גדולים בין עמדותינו לבין מסמך הפשרה של הממשלה .לטענתם, המסמך לא כולל דברים מהותיים

"הפערים בין מה שדובר בעל פה לבין מה שנכתב במסמך גדולים מאוד", כך אומרים היום התאחדות הסטודנטים וארגון הסטודנטים בעקבות הצגת מסמך הפשרה עם נציגי ראש הממשלה. לאחר שאמש הביעו הסטודנטים אופטימיות זהירה באשר לסיכוי להגיע לפשרה שתוביל לסיום השביתה, התאכזבו היום נציגי הסטודנטים מהמסמך שהועבר להם מלשכת ראש הממשלה וטענו כי הוא אינו כולל דברים מהותיים שסוכם עליהם בעל פה.

בין השאר, אומרים הסטודנטים כי במסמך לא נכתב ששכר הלימוד לא יועלה באופן חד צדדי וכן מה יקרה במידה והליך הגישור לא יצליח. בנוסף לא מופיעה בטיוטה התחייבות להחזר של 20 מיליון שקל למכללות להכשרת מורים.

בעקבות הצגת המסמך, הסטודנטים טרם החליטו אם לקיים פגישה כדי לדון בהצעה שהוגשה והם מקווים לקבל טיוטה נוספת שתכלול את מה שסיכמו אתמול עם נציגי ראש הממשלה. בהודעה שפירסמו ארגוני הסטודנטים נאמר, כי "המאבק למען הצלת החינוך וההשכלה הגבוה בישראל יימשך. ציבור הסטודנטים ימשיך להיאבק עד שישיג את מטרותיו."

הצעה: שכר הלימוד יעוגן בחקיקה

במקביל שוקלים הסטודנטים לתמוך בהצעתו של יו"ר ועדת החינוך, ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה) לעגן את שכר הלימוד בחקיקה. אתמול הודיע מלכיאור כי אם לא יושג הסכם עם הסטודנטים עד יום ראשון הוועדה תוסיף סעיף בנושא שכר הלימוד לחוק זכויות הסטודנט שיובא לאישור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

אמש דווח כי לפי ההצעה המסתמנת, ועדת שוחט, המתכוונת להמליץ לממשלה להעלות את שכר הלימוד ולהקים מערך הלוואות ומענקים למימונו, תגיש את המלצותיה כמתוכנן. צוות משותף לסטודנטים ולנציגי משרדי ממשלה ידון בהמלצות ובהצעה שיכינו הסטודנטים. הצוות יגבש הצעת החלטה לממשלה בעניין שכר הלימוד. אם לא תושג הסכמה בצוות, ימונה מגשר חיצוני (שופט או אישיות ציבורית), וייפתח תהליך גישור עד להשגת הסכמה.

בהסכם הקודם שהציעה לשכת אולמרט לסטודנטים, נכתב שהעלאת שכר הלימוד לא תחול על סטודנטים שלומדים היום, אלא על הבאים אחריהם. הסטודנטים דחו את ההצעה, בטענה שהיא "מקריבה את הדורות הבאים" לטובת שיקולים קצרי-טווח. בטיוטת ההסכם החדש, הצעה זו אינה מופיעה. תחתה נאמר שבשנה הבאה יוקפא שכר הלימוד, והשאלה אם לאחר מכן הוא יעלה, יירד או יישאר כפי שהוא, תידון בצוות המשותף ובממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully