וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן הכריז על מצב חרום בעזה

16.5.2007 / 12:42

קריסה נוספת של הפסקת האש. הבוקר חודשו הקרבות הקטלניים בין חמאס לפתח. חמאס הרג קצין פלסטיני ו-6 מאבטחים של בכיר ברשות

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הכריז על מצב חרום בעזה בעקבות הקרבות הנמשכים בעיר. זאת, על פי דרישת שרי הרשות בישיבת הממשלה היום.

הפסקת האש בין פתח לחמאס, עליה הכריז ראש הממשלה הפלסטיני איסמעיל הניה אמש בחצות, לא האריכה ימים. הבוקר פרצו חמושים מחמאס לביתו של ראש הבטחון המסכל ברשות ראשיד אבו שבאכ, והרגו לפחות שישה משומריו, כך דיווח בכיר פתח. בנוסף, אנשי חמאס הרגו קצין פלסטיני מכוח 17.

קודם לכן דיווחו עדי ראייה ואנשי מערכת הביטחון הפלסטינית כי פיצוצים עזים נשמעו סמוך למשרדו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ככל הנראה עקב הטלת מטענים מאולתרים בידי אנשי חמאס. בתגובה, השליכו חמושים, כנראה אנשי פתח, רימוני יד על עמדות אנשי הביטחון של חמאס.

סימנים להתרופפות הפסקת האש ניתן היה לראות כבר אתמול בלילה, כששעה קלה אחרי ההכרזה על הפסקת האש, נורה ונפצע בכיר מצרי על ידי חמושים פלסטינים ברצועה, על פי דיווח של בכיר בשירות הביטחון הפלסטיני.

הבכיר נורה במהלך סיור של משלחת מצרית עם נציגי [[פתח]] ו[[חמאס]], בהם מזכיר הממשלה הפלסטינית ג'זי חאמד, איש חמאס, במטרה לפקח על שמירת הפסקת אש. המצרי, שהיה חלק ממשלחת המעורבת במאמצי התיווך בין הפלגים הפלסטינים והניסיון לשים סוף לאלימות ברשות, נפצע בידו מהירי שבוצע לעברו.

הפסקת האש עליה הוכרז אמש הייתה השלישית מאז ההתפרצות המחודשת של האלימות הפנימית ברצועת עזה, ביום ראשון. מצרים וערב הסעודית דוחקות בראש הממשלה הניה וביו"ר הרשות אבו מאזן לרסן את כוחותיהם, ולהרגיע את הרוחות הסוערות.

בעקבות האירועים, הפלסטינים ביקשו מישראל להשאיר את מעבר קרני סגור גם היום. מעבר קרני הוא מעבר הסחרורות הראשי ברצועה. כך דווח בגלי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully