וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: אין מלחמה קרה חדשה

שי אילן

15.5.2007 / 19:02

למרות זאת הצהירה שרת החוץ האמריקאית, המבקרת ברוסיה, שלא תקבל וטו על הצבת טילי הגנה אווירית בפולין ובצ'כיה

קונדוליזה רייס המבקרת ברוסיה הסכימה עם הנשיא פוטין שהטונים בשיח הפומבי בין המדינות צריכים להירגע. היחסים בין המדינות נעכרו בעקבות ההתנגדות הרוסית להצבת טילי הגנה אווירית בפולין ובצ'כיה והסירוב הרוסי לתמוך בעצמאות לקוסובו. רייס, שהגיעה למוסקבה אתמול, הכחישה שהמדינות עומדות על סף מלחמה קרה חדשה. בחודש הבא יפגשו הנשיאים בוש ופוטין במסגרת פסגת הג'י-8 וביקורה של רייס אמור להכין את הקרקע למפגש.

רוסיה טוענת שאין צורך במערכת הגנה נגד טילים באירופה ובאשר לקוסובו, היא אומרת שלאלץ את סרביה לתת לחבל עצמאות תהיה תקדים בעייתי. בכירים רוסים אמרו שהם מעונינים ביחסים טובים עם ארה"ב, אולם אינם יכולים להתפשר בשני נושאים אלה.

הטונים החריפו בשבוע שעבר, כאשר פוטין השווה את ארה"ב הכופה את רצונה על העולם לרייך השלישי. רייס אמרה שאינה אוהבת את הרטוריקה של פוטין, אבל "אין מלחמה קרה חדשה" לדבריה. "להשוואה אין כל בסיס", אמרה רייס.

למרות זאת, במסיבת עיתונאים אמרה היום רייס שלא תאפשר לרוסיה להטיל וטו על תוכנית הטילים שלה. "על ארה"ב להיות מסוגלת להתקדם בשימוש בטכנולוגיה להגן על עצמה, ואנו נעשה זאת", אמרה רייס. נראה אם כן שהנמכת הטונים היא אך למראית עין ומאחוריה נותרים קשיים משמעותיים ביחסים בין המעצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully