וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

אסף רותם

14.5.2007 / 23:42

מדד דאו ג'ונס עלה בכ-0.15% ל-13,346 נקודות בעוד מדד נאסד"ק נסוג בכ-0.6% ל-2,546 נקודות

לאחר העליות החדות שנרשמו ביום שישי בוול סטריט נפתח שבוע המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת: מדד דאו ג'ונס עלה בכ-0.15% ל-13,346 נקודות בעוד מדד נאסד"ק נסוג בכ-0.6% ל-2,546 נקודות.

מחר יפרסם משרד המסחר האמריקאי את נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל, שצפוי לרשום עלייה של 0.5%. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון, צפוי לעלות ב-0.2%.

בשבוע שעבר פורסם מדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב, שעלה בחודש אפריל ב-0.7%, לאחר עלייה של 1% בחודש מארס. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, נותר ללא שינוי בחודש שעבר.

בקרב הישראליות נסחרה ענקית הגנריקה, טבע בעלייה של כ-0.1% למחיר של 39.98 דולר, לאחר שהפסידה במכרז לרכישת החטיבה הגנרית של מרק. נראה כי המשקיעים שמחים שהעננה שסבבה את המכרז התפוגגה וכי טבע לא תשלם הון עתק עבור הרכישה: בסיטיגרופ לדוגמא דווקא העלו את מחיר היעד לטבע בעקבות ההתפתחויות מ-46 ל-54 דולר. מיילן, הזוכה הגדולה במכרז על החטיבה הגנרית של מרק הגרמנית, נפלה בכ-11% על רקע המחיר הגבוה אותו שילמה.

גילת לווינים עלתה ב-3.4%. זאת, לאחר הודעת מבטח שמיר על רצונה לבצע הצעת רכש למניות החברה ולמחוק את גילת מהמסחר בבורסה. היום דיווחה גילת על המשך השיפור בתוצאותיה. החברה סיימה את הרבעון הראשון עם רווח נקי של כ-4.9 מיליון דולר, 12 סנט למניה, לעומת רווח נקי בסך של כ-1.2 מיליון דולר - 5 סנט למניה - ברבעון המקביל.

הכנסות גילת צמחו בכ-16% מהרבעון המקביל, ל-68 מיליון דולר. בנטרול הוצאה של 400 אלף דולר בגין ההטבה הגלומה באופציות למנהלים ולעובדים בחברה, הסתכם הרווח ב-5.3 מיליון דולר.

חברה השבבים למכשירי תקשורת ביתיים, DSPG , זינקה ב-14%, לאחר שהודיעה על צעד שעשוי לעורר את התוצאות הכספיות שלה: החברה הודיעה על רכישת קבוצת הטלפוניה האלחוטית וה-VoIP (העברת קול על גבי רשתות נתונים) של חברת NXP ההולנדית, פיליפס סמיקונדקטור לשעבר. DSPG תשלם עבור הרכישה 270 מיליון דולר. מתוכם, 200 מיליון דולר במזומן והשאר במניות, כך ש-NXP תהפוך לבעלת 12% מ-DSPG ויהיה לה נציג אחד בדירקטוריון.

החברה ציינה כי NXP היא מתחרתה הגדולה ביותר, ובעקבות העסקה היא צפויה להכפיל את מכירותיה ולשפר באופן משמעותי את רווחיה. הכנסותיה של NXP היו 220 מיליון דולר ב-2006.

לא נמסרו פרטים לגבי שיעורי רווחיות, אך DSPG ציינה כי הרכישה תתרום לשורה התחתונה שלה כבר השנה. זאת, בניכוי הוצאות הקשורות ברכישה, כגון פחת והוצאות חד פעמיות אחרות. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הבא. כמו כן הודיעה החברה על התפטרותו של מנכ"ל החברה.

סינרון יצרנית המכשירים לטיפולים רפואיים ואסתטיים, דיווחה כי ברבעון הראשון הסתכמו הכנסותיה ב-32.3 מיליון דולר - גידול של 36% לעומת הרבעון הקודם. החברה היכתה את ציפיות האנליסטים לרווח פרופורמה של 32 סנט למניה, ודיווחה על רווח פרופורמה של 40 סנט למניה. סינרון דווקא איבדה כ-0.4%, למחיר של 25.5 דולר.

ספקית פתרונות התוכנה לשיפור ולהאצת תהליכים עסקיים ג’אקדה , טיפסה כ-5%, לאחר שדיווחה על גידול של 24% בהכנסות, ל-6.4 מיליון דולר, גידול הנובע בעיקרו מצמיחה של כ-1.2 מיליון דולר בהכנסות מאספקת שירותים לפתרונות עבור מרכזי שירות (Call Centers).

אחר 6 שנים קשות, החברה עברה לרווח תפעולי של 90 אלף דולר, לעומת הפסד תפעולי של 900 אלף דולר ברבעון המקביל. קופת המזומנים של החברה, שעומדת על כ-36 מיליון דולר, סיפקה לחברה הכנסות מימון של 440 אלף דולר, שתורגמו לשורת רווח נקי מכובדת של 470 אלף דולר, המהווה 7% מהמחזור. מרבית הרווח עדיין נובע מהכנסות מימון ולא מרווח תפעולי אמיתי של החברה.

עוד בלטו הערב מג'יק, שעלתה ב-4% לאחר שעברה לרווח של מיליון דולר ברבעון הראשון, וסיליקום, שדיווחה על עסקה חדשה, בה תספק ל"יצרנית ציוד טלקום מהגדולות בעולם" כרטיסי מעקף למערכות אבטחת רשתות וטיפסה ב-4.7% בתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully