וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלטלה בהראל הצניחה מנכ"ל חדש

אתי אפללו

14.5.2007 / 15:09

שמעון אלקבץ ייכנס בקרוב לתפקידו כמנכ"ל הראל בית השקעות, ויהיה המנכ"ל השלישי בתוך שלושה חודשים

זרוע הפיננסים של הראל, ובייחוד בית ההשקעות, עוברים בתקופה האחרונה שינויים רבים. לפני כחודשיים עזב מנכ"ל בית ההשקעות של הראל, גיל הוד, את תפקידו, ובן המבורגר מונה לתפקיד במקומו. שבועות ספורים לאחר מכן נחשפה מעילת הענק שביצע המשנה למנכ"ל בית ההשקעות, גיא ויסמן, במשך כארבע שנים.

במקביל, הודיע יו"ר הרשות לניירות ערך, משה טרי, כי הוא שוקל להמליץ להשעות מתפקידם את המנכ"ל והסמנכ"ל של הראל פ.י.א - מיקי צבייר וסגנו, מאיר מזוז - בשל כתב האישום שהוגש נגדם בפרשת ההטבות בבנק לאומי. היום, ובעקבות פרשת מעילת הענק, מודיעה הראל על שינוי משמעותי נוסף בזרוע הפיננסים שלה: מוקי אברמוביץ' פורש מתפקיד יו"ר בית ההשקעות.

עם פרישתו של אברמוביץ', יזכה בן המבורגר לקידום נוסף, ויכהן כיו"ר בפועל של זרוע הפיננסים של הראל, כאשר את מקומו יתפוס שמעון אלקבץ. מי שהיה מבעלי בית ההשקעות רקנאטי-ענבר, ייכנס בתקופה הקרובה לתפקידו כמנכ"ל בית ההשקעות של הראל, והוא יהיה המנכ"ל השלישי של בית ההשקעות בתוך תקופה של כשלושה חודשים.

"אמון מלא בחברה"

שמעון אלקבץ, בעקבות האירועים האחרונים בבית ההשקעות וחילופי ההנהלה התכופים, לקבל את התפקיד זה לא "להכניס ראש בריא למיטה חולה"?

"מקומה של הראל בעולם הביטוח הוא ללא עוררין, ולקבוצה יעד אסטרטגי להציב את מיקומה בעולם הפיננסי באותו המעמד. מבחינתי, בתפקיד כיום ישנו אתגר גדול, לבנות את העסק על אף המקרה המצער שקרה. המקרה היה נקודת מפנה, ומבחינתי לעבוד עם גופים מקצועיים כמו פיא ומחלקות האנליסטים בבית ההשקעות, ולנצל את היתרונות של גוף כמו הראל - זהו אתגר".

איך מתגברים על הנזק התדמיתי של הפרשה?

"הזמן יפעל לטובתנו, ועם הזמן יראו בשוק שאנחנו בעלי יכולת והמקצועיות שלנו לא מוטלת בספק, ושאנחנו ראויים לאמון ולהערכה".

ואיך עושים את זה באופן פרקטי?

"כרגע הקבוצה כולה גיבשה אסטרטגיה, וזרוע הפיננסים תפעל בהתאם לאסטרטגיה הזו. יש לבית ההשקעות צוות ניהולי חזק בכל התחומים, אנחנו נפתח פעילויות קיימות וניכנס לפעילויות חדשות בתחום הפיננסים - בהן יש לנו יתרון".

מה אתה מתכוון לעשות בנושא הבקרות הפנימיות בבית ההשקעות?

"כרגע, הבקרות הקיימות אינן מספיקות. כל עסק, על מנת שיצמח ויגיע להישגים טובים ומשמעותיים, צריך תשתית טובה. בבית ההשקעות, במקביל לפיתוח העסקי, יושם דגש על היבטי התפעול, הבקרה והאדמיניסטרציה, מתוך הבנה שזה דבר הכרחי לחברה שרוצה להתקדם".

יש עדיין ערפל סביב השאלה האם גיא ויסמן פעל לבד. יש לך אמון בשאר האנשים שנמצאים כרגע במערכת?

"יש לי אמון מלא בחברה, באנשיה ובעובדיה. אני גם מרגיש חובה לחזק אותם, שישתחררו מהמועקות שנכפו עליהם בתקופה האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully