וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: כניסה לעזה תחזק את הקיצונים

14.5.2007 / 12:25

שרת החוץ אמרה בדיון ועדת חוץ וביטחון, כי רק שתי מדינות יתנו פתרון מלא לסכסוך. עם זאת, ציינה כי כרגע אין אפשרות ריאלית להסדר קבע

שרת החוץ [[ציפי לבני]] הופיעה היום בדיון ראשון פתוח לתקשורת של ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, בו סקרה את מצב העולם הערבי והסכסוך בין ישראל לפלסטינים.

לבני פתחה בסקירה של האיום על ישראל מהזרמים השיעים הקיצוניים - המונהגים על ידי [[אירן]] - מול הזרמים הסונים הקיצוניים, המונהגים על ידי [[אל קאעדה]]. לדברי לבני, ישראל פועלת להשפיע כלכלית על אירן ובקרוב יערך כינסו של שמונה המדינות המתועשות בעניין. בנוסף אמרה לבני, כי ישראל בודקת בסיס משפטי לתביעות בנושא הכחשת השואה והצהרות על כוונה להשמדת מדינה, כפי שנשמעות באירן.

לבני הסבירה, כי מטרה מרכזית של ישראל היא ליצור מצב שבו מרבית העולם הערבי שאינו תומך בקיצונים יתמוך בקידום המשא ומתן עם הפלסטינים. לדבריה, המטרה היא שהעולם הערבי לא יחליף את הפלסטינים במו"מ אלא יעודד אותו ויתמוך בו.

לבני הוסיפה כי לא ניתן לסיים את הסכסוך בכניסה כפויה לרצועת עזה, שעלולה לחזק את הגורמים הקיצוניים שמחכים לכשלון המשא ומתן עם הפלסטינים. "נסיון לא מבוקר שכזה יגרום לנזק", אמרה.

בהתייחס למו"מ עצמו, אמרה לבני כי "על מנת שנוכל לקיים את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית באופן שאינו סותר את עצמו, עלינו להגיע למצב שבו קיימות שתי מדינות לאום". במצב כזה, מסבירה לבני, הפלסטינים יישמו את זכות השיבה למדינה הפלסטינית, ולא לישראל.

לדבריה, חשוב שכל חברי הבית יסכימו על הדרך בה יש לנהל משא ומתן עם הפלסטינים, אולם ציינה כי אפשרות של הסדר קבע עם הפלסטינים אינה ריאלית כרגע. "אנחנו רואים ברשות תהליכים שאינם עוזרים לקידום המו"מ, דהיינו, סכסוכים לאומיים בקרב הפלסטינים, שהופכים לסכסוכים דתיים, שלהם אנחנו כבר לא יכולים לתת פתרון". לדבריה, "העובדה היא שבראש הרשות עומד ארגון טרור דתי-קיצוני".

הדימוי הבעייתי של ישראל בעולם

לבני הרחיבה בדבריה על מעמדה של ישראל בעולם, ועל האופן בו היא נתפסת בקרב שאר מדינות המערב והעולם הערבי. לטענת לבני, "יש היום משמעות לקהילה הבינלאומית ולמוצת הביטחון - יש להן יכולת לייצר שינוי בפועל". לדבריה, "ארצות הברית לא לבד, גם אירופה במשחק וגם האו"ם - אלה גורמי ההתכנסות שעוסקים במה שקורה באזור". לבני סבורה, כי "יש פער מאד גדול שנוצר במהלך השנים בין הדימוי של ישראל לבין מה שהיא באמת. בעוד שאנחנו שומרים על הערכים שלנו, שגם משותפים לקהיליה הבינלאומית, נוצר אצלנו דימוי אחר לחלוטין".

לבני טוענת, כי שינוי התדמית של ישראל הוא "לא רק פעולה הסברתית אלא פעולה שצריכה להיות יותר דרמטית. יש תקציב הסברה מגוחך של 30 ומשהו מיליון שקל". "צריך לעשות פעולות שונות מול כל קהל יעד, ובעולם הערבי מה ששולט היום זה אל-ג'זירה ואתרי אינטרנט של אל קאעדה. אנחנו נכנסים לתהליך של מיתוג ויצירת דימוי אחר לישראל, במובן החברתי והכלכלי, כדי שהמדינה תיתפס אחרת", דברי לבני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully