וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוסלמיות יורשו לחבוש רעלה בקרב טקוונדו"

יוני מנדל

13.5.2007 / 10:31

כך החליט איגוד הטקוונדו הבינלאומי, וזאת - בניגוד לחוק הקנדי. מזכ"ל האיגוד: ההחלטה זמנית, יש לדון בחוקיות החדרת סמלים דתיים לספורט

איחוד הטקוונדו הבינלאומי הודיע אמש, כי מתחרות מוסלמיות חובשות רעלה יורשו להשתתף באליפות העולם בטקוואנדו בקוויבק, קנדה. החלטה זו עומדת בניגוד להחלטת איגודי הספורט הקנדים, שעד כה מנעו ממוסלמיות להתחרות כשלראשן חיג'אב (רעלה דתית), מטעמים של בטיחות. אליפות העולם בטקוונדו תיערך בין התאריכים 31 במאי ועד ה-3 ביוני.

לפני חודש פורסם הדבר בהרחבה, לאחר שמספר ספורטאיות מוסלמיות בחרו לפרוש מתחרות מקומית בקוויבק לאחר שחוייבו להסיר את הרעלות לפני הקרב. המארגנים הקנדים מחו בתוקף נגד ארגונים מוסלמים שכינו אותם אז "גזענים". לדבריהם, אין להם דבר נגד מוסלמים או מוסלמיות... איסור חבישת החיג'אב הוא רק במהלך התחרות, והוא אסור כפי שהצגת צמידים, כובעים או עגילים אסורה במהלך תחרויות ספורט.

טראן טריו-קוואן, מזכ"ל איגוד הטקוואנדו הבינלאומי , אמר לרשת הטלוויזיה "אל-ערביה", כי "מדובר בהחלטה זמנית לתחרות הזו, והחלטה סופית ואחרונה תתקבל לאחר דיון מקיף בו יילקחו בחשבון טיעוני כל הצדדים הנוגעים בדבר". לדבריו, "ועדה מיוחדת עוסקת כעת בדיון לגבי חוקיות לבישת סמלים דתיים במהלך תחרויות ספורט". מי יודע, אולי בקרוב ייאסר גם על כדורגלנים נוצרים להצטלב לפני כניסתם למגרש, ועל ספורטאים יהודים לענוד שרשראות מגן דוד בזמן תחרויות ספורט?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully