וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך לא אוהב מנהלים עם דעות

12.5.2007 / 10:24

מנהלת גימנסיה הרצליה כתבה טור ביקורתי על "חוסר המנהיגות" של מקבלי ההחלטות במלחמת לבנון. במשרד החינוך לא אהבו את זה

מנהלת גימנסיה הרצליה חנה נאמן פרסמה טור אישי בעיתון האינטרנטי של בית הספר, בו הביעה את דעתה על התנהלותו של הדרג המדיני במהלך מלחמת לבנון השנייה. "איני יודעת היכן לזעוק מבלי שייאמר שאני מנצלת את מעמדי כמנהלת כדי להשפיע באופן לא הגון על תלמידי ומורי", כתבה נאמן והוסיפה: "אני מבקשת להשמיע את דעתי בסוגיה האם ראש הממשלה ושר הביטחון צריכים להתפטר מתפקידים".

עיתון "תל אביב" דיווח, כי במנהל החינוך של עיירית תל אביב לא אהבו את העובדה שנאמן מביעה את עמדותיה, וטענו שבית הספר הוא מוסד חינוכי ולא פוליטי, וראוי שהמנהלים לא יחשפו את עמודתיהם הפוליטיות מול תלמידים. נאמן אף תזומן לבירור בעיריה. הטור האישי נמחק מהאתר.

נאמן כתבה בטורה: "דו"ח וינוגרד מצביע ללא כחל וסרק על היעדורת תכונות בסיסיות של מנהיגות ראויה שהיה בסיס לדרך קבלת ההחלטות בשעתה הקשה של מדינת ישראל. הדו"ח מזהה יהירות במנהיגינו, אדישות, קיומם של שיקולים זרים וחוסר רגישות בסיסי. תכונות אלה מתארות היטב את אופים של בעלי החלטות".

נאמן אמרה בתגובה, כי "מנהל יכול להביע את דעתו, ואני הבעתי את דעתי". עיריית תל אביב הגיבה, כי "מנהלת בית הספר חרגה מתפקידה ומסמכותה כמנהלת. מנהל החינוך בעירייה רואה את המחנך כמי שאמור לטפח חשיבה ולחנך לדמוקריה פלורליסטית ולא כמי שמכתיב לתלמידיו מה לחשוב. לפיכך תוזמן המנהלת לשיחת הבהרה בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully