וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ לנשיאות סוריה: מועמד אחד בלבד

יוני מנדל

11.5.2007 / 18:21

במשאל העם לא צפויות הפתעות כי יש רק מועמד אחד, כך שב-27 במאי אסד ייבחר לקדנציה שניה. קולות באופוזיציה קוראים לשינוי

הפרלמנט הסורי קבע היום בישיבה מיוחדת את התאריך לקיום משאל העם לנשיאות [[סוריה]]: ה-27 בחודש מאי. ביום זה יתבקשו תושבי המדינה לצאת ולהצביע עבור המועמד [[בשאר אל-אסד]]. מועמד אחר – אין. בבחירות אלו למעשה יקבל מחדש את אמונו של העם, שכן לפי החוקה הסורית הנשיא צריך לקבל את אמון העם כל שבע שנים. רשת אל-ערביה מדווחת, כי אסד נבחר לנשיאות ביוני 2000, ואחרי ה-27 במאי תיכנס כהונתו לקדנציה שניה.

אולם השנה נשמעים קולות אחרים בסוריה לגבי משאל העם שתוצאותיו ידועות מראש. גם אם זה נעשה מהאופוזיציה הגולה, וגם אם ההנהגה אינה מכירה בגופים הללו, הרי שרצון של אינטלקטואלים סורים לקיום בחירות עם יותר ממועמד אחד קיים. אחד מהם הוא חסן עבד אל-עזים, מזכ"ל תנועת האיחוד הסוציאליסטי. לדבריו, "הגיע הזמן שיתקיים בסוריה משאל עם ובו כמה מועמדים".

אל-עזים פרסם באחד מאתרי האינטרנט הסורים את הצורך לתקן את החוקה הסורית, ובמיוחד את הסעיף השמיני שבה – שקובע ש"מפלגת הבעת' הסורית (ששולטת בסוריה מאז מהפיכת הקצינים בשנת 1963 – י"מ) תהיה מנהיגת העם והמדינה". לדבריו, "בכך למעשה משיגה מפלגה אחת שליטה על העם ועל המדינה". "מערכת השינוי והתיקון במדינה", כתב אל-עזים, "זקוקה לריבוי דיעות ולאפשרות של תחרות הוגנת ומכובדת של יותר ממועמד אחד לתפקיד נשיאות סוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully