וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספירין מקטינה הסיכוי לסרטן המעי הגס

11.5.2007 / 14:26

קבוצה של מדענים בריטים הוכיחו שנטילת אספירין באופן ממושך מקטינה את הסיכוי לחלות בסרטן המעי הגס. "זה עדיין רק בגדר המלצה"

"שימוש ממושך באספירין עשוי להיות פתרון זול ויעיל לטיפול ל[[סרטן המעי הגס]] לאנשים הנמצאים בסיכון", כך קובעים קבוצה של חוקרים בריטים. תוצאות מחקר שביצעו העלו, כי "הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס לאחר נטילה ממושכת של אספירין נמוך ב-70% מאשר בקרב חולים שלא נטלו את התרופה". החוקרים הדגישו, כי האספירין הוכח כיעיל רק בקרב חולים שהוגדרו כ"סיכון לחלות בסרטן המעי הגס", בעוד עבור חולים ממוצעים שאינם בקבוצת סיכון האספירין לא מסייע אלא דווקא מזיק.

לדברי ד"ר פיטר רות'וול, ממרפאת "רדקליף" באוקספורד, החולים שנלקחו כמקרי בוחן היו אלו שנטלו אספירין לאורך זמן בשל העובדה שלוקח זמן רב עד להופעת גידולים באזור זה של הגוף. לדבריו, "חולים שנטלו אספירין במשך חמש שנים הקטינו את הסיכוי לחלות בסרטן המעי הגס ב-37% ואילו אלו שנוטלו את התרופה לאורך עשר שנים הקטינו את הסיכוי ב-74%".

הסרטן השני בשכיחותו בארה"ב

רות'וול ציין שלחולים שבמשפחתם יש היסטוריה של סרטן המעי הגס ככל הנראה הסיכוי שבנטילת אספירין רב על הסיכון של התפשטות המחלה". עם זאת, בשלב זה מדובר בהמלצה בלבד.

ד"ר אנדרו צ'אן מבית החולים המרכזי במסצ'וסטס אמר, כי התוצאות בהחלט מעודדות אבל אין בהן כדי להפוך להמלצה גורפת".

סרטן המעי הגס הוא השני בשכיחותו בארצות הברית ולא פחות מ-52 אלף אמריקאים מתים בשנה כתוצאה מסרטן זה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully