וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות

עומרי כהן

10.5.2007 / 23:39

הנאסד"ק ירד ב-1.7%, ומדד הדאו ג'ונס איבד 1.1%. וראז צנחה בעוד כ-10% והשלימה קריסה של כ-26% מאז ההנפקה

חולשה במכירות רשתות השיווק וגידול חד מהצפוי בגירעון המסחרי של ארה"ב גררו היום את בורסות וול סטריט לירידות שערים חדות, מרמות השיא אליהן טיפסו המדדים אמש. מדד נאסד"ק ירד ב-1.7% ל-2,533 נקודות, מדד דאו ג'ונס איבד 1.1% ל-13,215 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-1.4% ל-1,491 נקודות. בשוק הסולידי ירדה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.02% ל-4.648%.

מדד דאו ג'ונס טיפס בשבועיים האחרונים כמעט מדי יום לשיאים חדשים ומדד נאסד"ק משייט מזה זמן ברמות שיא של כשש שנים וחצי, אבל את החגיגות האמיתיות שומרים בוול סטריט למדד S&P 500, אשר התקרב אמש עד כדי 1% בלבד מניפוץ שיאו ההיסטורי. כשזה יקרה, יוכלו גם האמריקאים להכריז כי שוק המניות שלהם התגבר על ימי הבועה ונמצא בשיא של כל הזמנים.

מדד S&P 500 המקיף, אשר מורכב מ-500 החברות הגדולות בארה"ב, הוא המדד המקובל כיום לבחינת ביצועי שוק המניות האמריקאי. לא מדד דאו ג'ונס שדוגם 30 חברות מובילות בלבד, ולא מדד נאסד"ק שכולל רק את המניות הנסחרות בבורסה שאת שמה הוא נושא, יכולים להתהדר בתואר מדד השוק האמריקאי האמיתי, בעידן של אלפי חברות הנסחרות בשלוש הבורסות של ניו יורק.

נאסד"ק לעומתם, לא צפוי כנראה לשבור בשנה הקרובה את שיאו שנקבע במארס 2000. סקר הכלכלנים החודשי של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" שפורסם היום, הראה כי 90% מהכלכלנים מעריכים שהמדד מוטה הטכנולוגיה ישבור את שיאו ההיסטורי רק בשנת 2010 או אחריה.

אתמול רשמו המדדים המובילים עליות של 0.4%-0.2%, לאחר שהבנק הפדרלי המרכזי החליט להשאיר את הריבית קצרת הטווח בארה"ב ללא שינוי ברמה של 5.25% לפחות עד סוף יוני. בדברי ההסבר שצורפו להחלטה, כתבה ועדת השוק הפתוח הפדרלית: "הצמיחה הכלכלית האטה בחלקה הראשון של השנה הנוכחית והתיקון במגזר הדיור נמצא בעיצומו. אף על פי כן, נראה סביר שהכלכלה תתרחב בקצב מתון במהלך הרבעונים הבאים".

עוד נכתב בהסבר, "ליבת האינפלציה נותרה מורמת במידת מה. למרות שנראה סביר כי הלחצים האינפלציוניים יתמנו לאורך זמן, לרמה הגבוהה של ניצול המשאבים יש את הפוטנציאל לתמוך בלחצים אלו. בנסיבות אלו, החשש הבולט של הוועדה בנוגע למדיניות הריבית, נותר הסיכון שהאינפלציה לא תתמתן כמצופה. שינויי מדיניות בעתיד יהיו תלויים בהתפתחות התחזית, הן של האינפלציה והן של הצמיחה הכלכלית, כפי שיירמז מהמידע המתקרב".

במילים אחרות, הריבית לא תועלה כנראה בקרוב עקב ההאטה בצמיחה הכלכלית בארה"ב, אולם גם לא צפויה לרדת, בגלל הלחצים האינפלציוניים והסכנה ששיעור האינפלציה לא יירד. על פי הנחה זו, נראה שהריבית בארה"ב תישאר ללא שינוי, לפחות עוד כמה חודשים טובים. תמונה דומה עולה גם מהמסחר בחוזים על הריבית הפדרלית, אשר משקפים היום ציפייה להפחתה ראשונה של הריבית, לא לפני נובמבר.

היום דווח, כי במרץ גדל הגירעון המסחרי של ארה"ב בהיקף גבוה מהצפוי של 6 מיליארד דולר לרמה של 63.9 מיליארד דולר. סקר בקרב כלכלנים הצביע על ציפייה ממוצעת לגירעון נמוך יותר של 60.1 מיליארד דולר.

נתוני המכירות הקמעוניות באפריל ייחשפו רק מחר, אולם מספרים שאספה חברת המידע הפיננסי תומסון מ-51 רשתות שיווק גדולות בארה"ב, מצביעים בממוצע על ירידה של 1.8% במכירות בחודש שעבר. זאת, לעומת תחזית קודמת לעלייה של 0.4% בחנויות הפתוחות יותר משנה. הרשת הקמעונאות הגדולה בעולם, וול מארט, דיווחה למשל על ירידה של 3.5% במכירות - פי שלוש ויותר מציפיות השוק. החולשה במכירות הוסברה במזג האוויר ששר בארה"ב באפריל ובמועד חג הפסחא.

אצל הישראליות נפלה וראז נטוורקס ב-9.9% ל-5.95 דולרים והשלימה צניחה דו-יומית של 12%. זאת, לאחר שהחברה העריכה כי תסיים את 2007 עם הפסד נקי של כ-4 מיליון דולר. מאז שהונפקה לפני כחודש ימים במחיר של 8 דולרים, איבדה וראז כ-26% משוויה.

נייס השלימה שלשום טיפוס של 28.5% מתחילת 2007, לקראת פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה והתחזיות להמשך. אתמול דיווחה נייס על תוצאות חזקות שעלו על ציפיות השוק, אולם הותירה ללא שינוי את התחזית ל-2007. בתגובה ירדה המניה ב-2.8% והיום היא ירדה עוד 2.8% ל-37.4 דולר.

גם מניית חברת הביוטכנולוגיה, אומריקס, הרגישה אמש את נחת זרועם של המשקיעים, כשנפלה ב-6.2% לאחר שהחברה פיספסה את תחזית הרווח של האנליסטים ברבעון הראשון ולא העלתה את תחזית המכירות ל-2007 כולה. היום נמשכה החולשה במניה ואומריקס איבדה עוד 3.9% ל-32.2 דולר.

אמש, לאחר סיום המסחר, חשפה גם ספקית פתרונות הבילינג (חיוב) לחברות טלקום קטנות, מאינד סי.טי.איי, את תוצאותיה לרבעיון הראשון, ובראשן ירידה של 8% בהכנסות ל-4.8 מיליון דולר. הרווח התפעולי של מאינד אומנם עלה ב-16% לעומת הרבעון המקביל ל-670 אלף דולר, אולם המניה ירדה ב-3.7% ל-2.85 דולרים בתגובה לחדשות.

שתי חברות נוספות שחשפו היום את תוצאותיהן הרבעוניות הן הנציגות הישראליות במגזר האנרגיה האמריקאי. אלון USA דיווחה על עלייה של 45% ברווח ל-35.6 מיליון דולר ברבעון הראשון, בניכוי רווחים חד-פעמיים ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, מניית החברה איבדה היום 3.6% ל-36 דולר, לאחר זינוק של 42% מתחילת 2007.

דלק US, שטיפסה ב-31% מתחילת השנה, התממשה היום ב-0.4% למחיר של 21.1 דולר. רווחי החברה מקבוצת דלק של יצחק תשובה, זינקו ב-62% ברבעון הראשון לשיא של 20.9 מיליון דולר.

טבע הוסיפה 0.3% ל-38.5 דולר בעזרת שתי הודעות חיוביות עבורה. טבע דיווחה כי החלה לשווק בארה"ב גרסה גנרית לתרופה האנטיביוטית Omnicef מתוצרת חברת אבוט, בכמוסות ובתרחיף לאחר שקיבלה אישור סופי מה-FDA לכך. לפי נתוני IMS, מסתכמות המכירות השנתיות של הכמוסות בכ-325 מיליון דולר בשנה ושל התרחיף ב-533 מיליון דולר.

בנוסף, תחל טבע לשווק באופן מיידי את הגרסה הגנרית של אימפקס לתרופה מסוג Ditropan XL של אלזה, במסגרת שיתוף הפעולה הוותיק ביניהן. הדיטרופאן מיועדת לטיפול בבריחת שתן כתוצאה מחוסר היכולת להתאפק. על פי נתוני חברת Wolters Kluwer Health, מכירות התרופה המקורית וגרסאות גנריות אחרות בארה"ב הסתכמו ב-12 החודשים שהסתיימו במארס ב-233 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully