וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי ארה"ב רצחו עירקים והתעללו בגופות

10.5.2007 / 20:01

בעדות דרמטית במשפט רצח של חיילי מארינס נחשף, כי החיילים רצחו אזרחים עירקים כפותים. אחד מהם אף השתין על גופותיהם

פרשה מחרידה נוספת של אלימות של חיילים אמריקאים בעירק, הכוללת הרג אזרחים חפים מפשע, התעללות בגופות וניסיון להסתרת עדויות, נחשפה בבית המשפט האמריקאי, כחלק מעדותו של סמל סניק דה-לה קרוז, אשר היה מעורב במעשים.

דה-לה קרוז, חייל מארינס, העיד בשימוע קדם משפטי של אחד משבעת חבריו ליחידה שהואשמו ברצח ובניסיון להסתרת ראיות בתקרית שאירעה בעיר חדיתה בנובמבר 2005, במהלכה נהרגו 24 אזרחים עירקים.

דה-לה קרוז העיד כי מפקד הכיתה שלו, סמ"ר פרנק ווטריץ', הרג לפחות חמישה אזרחים עירקים כשהם מנסים להיכנע ובעודם כפותים. בנוסף הוא העיד כי הוא עצמו השתין על גופת אחד מ-24 ההרוגים של אותו יום. לדבריו, אנשי היחידה סבלו ממצוקה נפשית עזה בעקבות הרג חברם לכיתה בהתפוצצות מטען צד. דה-לה קרוז עצמו קיבל חסינות מתביעה, בתמורה לעדותו.

מקרה קשה, אך לא היחיד

עוד טען בעדותו דה-לה קרוז, כי מפקדו ווטריץ' הורה לו לטעון במקרה של חקירה עתידית שההרוגים "נורו על ידי חיילי הצבא העירקי כיוון שניסו לברוח". פרקליטו של ווטריץ' טען כי עדותו של דה-לה קרוז שקרית, ואמר כי "זוהי הגרסה הרביעית או החמישית שהוא מוסר. הוא פנה נגד חבריו לשירות כדי להתחמק מעונש".

זהו אחד המקרים הקשים ביותר של אלימות כלפי אזרחים עירקים, מידי חיילים אמריקאים, אולם לא היחיד. לפני כחודשיים וחצי נידון חייל אמריקאי ל-100 שנות מאסר בגין מעורבות באונס נערה עירקית בת 14 וברציחתה וברצח שלושה בני משפחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully