וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדרום ייפתח המשא ומתן?

יוני מנדל

10.5.2007 / 17:01

שרת החינוך הגיעה לאילת החמה, אבל התקבלה בקרירות על ידי עשרות סטודנטים זועמים. אחר כך היא החליטה להיפגש איתם

הסטודנטים רודפים אחרי שרת החינוך יולי תמיר עד אילת. היום, לאחר שתמיר נחתה באילת כדי להשתתף בכנס "אלימות בחברה הישראלית" היא הבחינה בעשרות סטודנטים שהפגינו נגדה בשדה התעופה והניפו כרזות נגד ועדת שוחט.

לאחר מכן עשתה תמיר את דרכה למלון "הרודס" שם התקיים הכינוס, אולם גם שם המתינו לה עשרות סטודנטים. תמיר החליטה שמוטב לה להיפגש עם הסטודנטים מהעיר הדרומית וביקשה מראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, לאפשר לה להיפגש עם השובתים.

"ראש העיר התקשר אלי", סיפרה לוואלה! חדשות רעותה שגב, יו"ר אגודת הסטודנטים של קמפוס אילת השייך לאוניברסיטת בן גוריון, "ואמר ששרת החינוך מעוניינת להיפגש עם נציגי המפגינים". שגב ותשעה מחבריה נענו לקריאת השרה, ומיד לאחר שסיימה תמיר את נאומה בכנס, נכנסו פגשו אותה הסטודנטים בחדר צדדי במלון.

"המסר הראשון שהעברנו לה הוא שיש אוניברסיטה באילת, ושגם הלימודים בנקודה הדרומית ביותר בארץ – מושבתים", אמר עוזי בכור, סטודנט למדעי ההתנהגות בקמפוס אילת. לדבריו, הפגנות הן לא עניין רגיל באילת,וטוב שהסטודנטים הוציאו את העיר משלוותה.

"אנחנו אוניברסיטה שמחוברת מאוד לקהילה", מספר בכור, "ולכן זה ברור שנשתף פעולה עם שביתה על עתיד האקדמיה והחברה בישראל. אנחנו אולי רחוקים 450 קילומטר מתל אביב, אבל מחוברים לערכים של השביתה".

"רוצים לדבר ולהגיע להסכם"

לדברי הסטודנטים, הם הופתעו מדבריה של השרה וציינו ש"היא דיברה דברי טעם". "השרה פרשה בפנינו את ההצעות שהעלה משרד החינוך", אמרו הסטודנטים, "ואנו יצאנו בהרגשה שחייבים לשים את כל הדברים על השולחן ולפתוח במשא ומתן רציני".

"וודאי שכוונתנו היא לא להגיע להסכם מתוך לחץ כמו שוועד ראשי האוניברסיטאות מנסים לגרום לנו לעשות", מדגישה שגב, "אבל כן לנוע קדימה במלוא הרצינות ולשבת, לדבר ולהגיע להסכם". לדבריה, התחושה הזו קיימת בקרב הסטודנטים, כמו גם אצל שרת החינוך.

שרת החינוך התייחסה למפגש הייחודי עם הסטודנטים האילתים השובתים בפתח דבריה בכינוס. "זו היתה שיחה נעימה מאוד", אמרה תמיר ומייד התבדחה בקשר לנושא הכנס – "מסתבר שאפשר לדבר גם בלי אלימות". לדבריה, "במהלך שביתת הסטודנטים, גיליתי שיש כמה אנשים צעירים שמוכנים לקחת אחריות".

בהמשך דבריה התרכזה תמיד בנושא שלשמו באה לאילת – הרצאה על "אלימות חברתית ועתיד המדינה". לדבריה, החברה הישראלית "כבר עברה את השלב הפסיכולוגי של ההכחשה… אנחנו לא חוששים לחשוף ולהודות שיש אלימות בחברה, ויש אלימות מינית".

תמיר הבהירה כי בשלב הבא של טיפול משרד החינוך באלימות יעבור המשרד לשלב הביצועי ויטפל בצורה פרטנית בבתי הספר היסודיים, החטיבות והתיכונים שבהם הפכה האלימות לבעיה של ממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully