וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבת: מסיבה למען ילדי עובדים זרים

ספי קרופסקי

10.5.2007 / 14:10

מאות ילדי עובדי זרים בני שש ומטה צפויים לגירוש מהארץ. מסיבת ה"גרוב רפיוג'" תתקיים במטרה לעורר את דעת הקהל לבעייתם

ביום שבת הקרוב יערך האירוע השלישי של ליין המסיבות "גרוב רפיוג'". המסיבות מאורגנות על ידי פעילים חברתיים, מוזיקאים ומהגרים, במטרה לעורר את דעת הקהל הישראלי לבעיית גירושם של עובדים זרים מישראל, ולעודד פעילות לשינוי החקיקה בנושא.

תקנות משרד הפנים קובעות, כי ילדים מתחת לגיל שש, שאינם עומדים בקריטריונים, על פיהם מגדיר החוק ילדי מהגרי עבודה, צפויים לגירוש למדינות המקור שלהם בחודשים הקרובים. לטענת עובדים זרים רבים, כבר לפני כחודשיים הורגש שינוי במדיניות המשטרה, והיא החלה לבצע מעצרים של אבות לילדים, שלא עומדים בקריטריונים, במטרה לעודד את עזיבתם מרצון.

"ילדים אלו הם ישראלים ועבריים במהותם ובשפתם", אמר יריב מוהר, דובר איגוד העובדים האפריקאיים וממארגני ה"גרוב רפיוג'", בראיון לוואלה! חדשות. הוא הוסיף, כי "לא פעם נחרב בית המשפחה במדינות המוצא, והרכוש נבזז בגלל סכסוכים אתניים. המגורשים יתקשו לשרוד בתנאים המחפירים, בהעדר תשתית סוציאלית", הזהיר.

מוהר קורא לציבור הישראלי להגיע למסיבה, ולסייע למאבק לפני שיהיה מאוחר מידי: "זהו שלב קריטי. אנו מצויים במרחק חודשים ספורים ממועד הגירוש המשוער של ילדי פליטים בני פחות משש". הוא הביע תקווה כי האירוע, בו יופיעו ה"דג נחש", "בום פאם", תומר יוסף והראפר קאשי, ישבור גבולות ודעות שונות שנקשרו בעובדים הזרים. "כשמדובר במקרה הומניטרי נקודתי, הלב של הישראלים פתוח והקונצנזוס מובטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully