וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקווים שהפרסום יזרז את ההתפטרות"

10.5.2007 / 13:27

גוברות הקריאות במערכת הפוליטית להתפטרותם של אולמרט ופרץ בעקבות חשיפת עדותיהם בפני ועדת וינוגרד

פרסום העדויות של ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר הביטחון עמיר פרץ והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, בוועדת וינוגרד גררו היום קריאות מכל קצוות המערכת הפוליטית להתפטרותם.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ), שהמאבק שניהלה הביא לחשיפת העדויות, אמרה, כי "פרסום הפרוטוקולים מבטא את חשיבות עיקרון הפומביות וזכות הציבור לדעת. חשיפתם מאשרת את קבלת הגירסה האמיתית והמלאה לאחריות המנהיגים למחדלי המלחמה כולה ומאמתת בין הגירסאות הסותרות בעודם מנסים לגלגל זה על זה את האחריות לכישלון. עד היום הודלפו עדויות מגמתיות שבאו לשרת את האינטרסים של ראש הממשלה. כולי תקווה שחשיפת הפרוטוקולים תזרז את שליחתם הביתה".

חבר הכנסת דני יתום (עבודה) אמר, כי הוא מצר על כך שראש הממשלה מגלגל את האחריות על הצבא. לדבריו, עדותו של אולמרט מחזקת את הדו"ח המטיח בו ביקורת אישית חריפה. "הוא שלח את צה"ל למלחמה, אף שידע כי אינו מוכן", אמר יתום.

ח"כ לימור לבנת (ליכוד) אמרה, כי פרסום העדויות בועדת וינוגרד מבהיר שאולמרט ופרץ איבדו כל בושה בהטילם דופי בחיילי ומפקדי צה"ל, שלחמו בגבורה מול הוראות מבולבלות שנתנו.

יו"ר סיעת הליכוד גדעון סער סבור, כי עדות אולמרט היא נסיון לגלגל את האחריות על הכישלון במלחמה על הצבא, תוך התנערות אחריות הדרג המדיני. "דברי אולמרט מלמדים כי לא הפיק לקחים ממחדליו וכי הוא אינו האדם המתאים לתקן את הליקויים".

"לא הבינו שמדובר במלחמה"

יו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב אמר, כי "כעת ברור מדוע ראש הממשלה התנגד לפרסום עדותו, שחשפה כי הוא בורח מאחריות ומטיל את כולה על צה"ל". לדבריו, ראש הממשלה לא מילא את תפקידו כמנהיג, וכעת ראוי שיקח אחריות על כשליו ויתפטר.

האלוף במילואים עוזי דיין, יו"ר תנועת "תפנית" ומארגן עצרת המחאה נגד ממשלת אולמרט בכיכר רבין לפני שבוע, אמר היום בכנס בנושא לבנון שהתקיים באוניבסיטת חיפה כי "הכשל הראשון במלחמה נעוץ בכך שלא היה תהליך נכון של קבלת החלטות... מי שיצא למלחמה לא הבין שמדובר במלחמה - ואחרי זה התעקש להוכיח שלא מדובר במלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully