וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלוץ אמר שאפילו לא נצטרך מילואים"

10.5.2007 / 14:18

בעדותו בועדת וינוגרד טען רה"מ כי הרמטכ"ל הצהיר שהצבא איכותי ומוכן. ההערכה היתה שהמבצע ימשך שבועיים

ראש הממשלה [[אהוד אולמרט]] אמר בפתח עדותו בפני [[ועדת וינוגרד]]: "מהרגע שנכנסתי לתפקיד עסקתי בנושא אחד - צפון הארץ. ביקשתי מהצבא סיור בפיקוד צפון כי הרגשתי כי משם תפתח הרעה. הערכתי שיהיה אירוע פחות או יותר כפי שלבסוף קרה".

אולמרט ציין בעדותו כי שרת החוץ [[ציפי לבני]] היתה מעורבת במלחמה בכל הדיונים המדיניים. "לא היה מצב שהתקבלה איזושהי החלטה שהאופקים שלה היו יותר רחבים מאשר [[מרון א-ראס]] כן או לא, ששרת החוץ לא היתה חלק ממנה", אמר.

אולמרט אמר כי לפני המלחמה אמר לו הרמטכ"ל לשעבר, [[דן חלוץ]] כי הצבא ערוך ומוכן: "הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הצפון אדם, אמרו לי: 'יש לך צבא איכותי חזק ומוכן. אני רוצה שתדע שנוכל למלא את המשימות שלנו לעילא ולעילא. הצבא מוכן, אנחנו אפילו לא צריכים לגייס מילואים'".

אולמרט הדגיש כי תפקיד הדרג המדיני הוא לשקול היבטים רחבים יותר וטען כי אמר לרמטכ"ל ולצבא: "אתם לא רואים את התמונה הכוללת כמוני. זה לא תפקידם. תפקידם לבצע את המשימה הצבאית שלהם הכי טוב, הכי יעיל, הכי זול מבחינה של מחיר אנושי, בצורה הטובה ביותר בשביל עם ישראל".

בהקשר למינויו של [[עמיר פרץ]] לתפקיד שר הביטחון אמר אולמרט: "לא אני קובע מי המועמד של מפלגת העבודה. לא היתה לי שום סיבה להחליט שפרץ לא יכול להיות שר ביטחון בישראל. לא אני הכרעתי מי יהיה שר ביטחון, מפלגת העבודה בחרה בו. אם לא הייתי מסכים, לא הייתה קואליציה".

אולמרט הדגיש בפני הועדה, כי היתה תקשורת בלתי פוסקת בינו לבין פרץ. "היו כבר שרי ביטחון בעלי רקע אזרחי. אני יודע שלפחות במקרה אחד הוא חסם תוכנית מהצגתה בפני. הוא לא קיבל הסברים מניחים את הדעת ועצר את הפעולה הזאת. בפורום השבעה בקבינט או בממשלה ישבו אנשים בעלי רקע ביטחוני עשיר ולא ראיתי הבדל בהפגנת הידע שלהם לזו שלו. לא היה אירוע מכונן בזמן המלחמה שהוא היה כך או אחרת בגללו של עמיר פרץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully