וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ: תמכתי במלחמה במחיר פגיעה בעורף

10.5.2007 / 10:15

בעדותו בפני ועדת וינוגרד, שפורסמה היום, אמר שר הביטחון כי למלחמה היו יעדים מדיניים מובהקים. הוא לא הזכיר את החזרת החטופים כיעד

הפגיעה בעורף במהלך [[מלחמת לבנון השנייה]] הייתה שיקול ידוע לפני היציאה למלחמה- כך אמר שר הביטחון [[עמיר פרץ]] לוועדת וינוגרד בעדותו בפני הוועדה, הנחשפת היום לראשונה. לדברי פרץ, "אני תמכתי בעובדה שגם אם צריך לעבור פגיעה בעורף, עצם העובדה שאנחנו משדרים לאויב שאנחנו מסוגלים לספוג פגיעה בעורף, היא חלק משבירת אותה משוואה של שתיקה שליוותה אותנו במשך כל השנים".

במהלך עדותו בפני הוועדה נשאל פרץ ע"י ראש הועדה השופט בדימוס [[אליעזר וינוגרד]], מה היו היעדים של מלחמת לבנון השנייה, כפי שהגדירה אותם הממשלה ביום הראשון למלחמה. פרץ השיב כי היעדים היו "לפגוע פגישה קשה ככל האפשר בחיזבאללה, ומימוש החלטת האו"ם 1559". הוא לא הזכיר כיעד מרכזי את שחרור החיילים החטופים בלבנון, אהוד גולדווסר ואלדד רגב.

שר הביטחון הוסיף כי במהלך המלחמה, גורמים שונים בצבא שידרו לו כי הוא מתערב יותר מדי בהחלטות הצבא. לדבריו, "היו מקרים, היו באים ואומרים לי - שמע, זה לא לדרג שלך, שמע, אתה מתערב יותר מדי. מה אתה שואל מי מחלק, מי מגיע למקלטים, איך מגיעים למקלטים".

פרץ אמר גם כי תהליך החפיפה שלו מול שר הביטחון הקודם שאול מופז, כלל פגישה אחת בלבד בין השניים. את שאר תהליך החפיפה עבר פרץ בעיקר מול גורמים שונים בצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully