וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: הרמטכ"ל אמר שהצבא מוכן

10.5.2007 / 10:18

ועדת וינוגרד חשפה היום את עדויותיהם של אולמרט, פרץ וחלוץ, המגלות: ההערכה היתה כי מדובר במבצע צבאי של שבועיים. חלוץ: שר הביטחון פחות קשוב לבעיות שלנו

הפגיעה בעורף במהלך מלחמת לבנון השנייה הייתה שיקול ידוע לפני היציאה למלחמה- כך אמר שר הביטחון עמיר פרץ לוועדת וינוגרד בעדותו, הנחשפת היום לראשונה. "אני תמכתי בעובדה שגם אם צריך לעבור פגיעה בעורף, עצם העובדה שאנחנו משדרים לאויב שאנחנו מסוגלים לספוג פגיעה בעורף, היא חלק משבירת אותה משוואה של שתיקה שליוותה אותנו במשך כל השנים", הוסיף.

ראש הממשלה אהוד אולמרט טען בעדותו כי הרמטכ"ל דן חלוץ הצהיר בדיונים בפתח המלחמה כי "עומד לרשותנו צבא איכותי חזק ומוכן". לדבריו, חלוץ אמר כי "נוכל למלא את כל משימותינו. אנו אפילו לא צריכים לגייס אוגדות נוספות למהלך קרקעי". כשנשאל האם הטיל ספק באמירות הצבא, ענה: "אמרתי לרמטכ"ל כמה פעמים שהצבא לא רואה את התמונה כולה".

אולמרט הוסיף כי ההערכה הראשונית בממשלה הייתה שמלחמת לבנון השנייה תהיה מבצע צבאי מוגבל שיימשך בין עשרה ימים לשבועיים. לדבריו, במהלך מלחמת לבנון השנייה היתה תקשורת ראויה בינו לבין שר הביטחון עמיר פרץ. בנוסף אמר אולמרט כי שרת החוץ ציפי לבני הייתה שותפה לתכנון מהלכי המלחמה.

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ אמר בעדותו כי שר הביטחון עמיר פרץ היה "שר הביטחון פחות קשוב לבעיות שלנו" במהלך מלחמת לבנון השנייה. עם זאת, חלוץ אמר כי יחסי העבודה שלו עם פרץ היו טובים. חלוץ התלונן כי "לאחרונה הפך יותר ויותר פופולארי לחבוט בצבא. הצבא הפך לשק חבטות לאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully