וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז חייב את מאבטחי קצב להעיד

10.5.2007 / 7:13

החלטתו התקדימית של מזוז, שנחשפה אמש בערוץ 1, עוררה כעס בשב"כ. לטענתם, הדבר יפגע באמון בין הבכירים למאבטחיהם

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז חייב שלושה ממאבטחיו של הנשיא משה קצב להעיד בחקירה המתנהלת נגדו, כך נחשף בערוץ 1 אמש. זו הפעם הראשונה שאנשי היחידה לאבטחת אישים, המלווים את האישים 24 שעות ביממה ונחשפים לכל פרט אינטימי בחייהם, נאלצים להעיד נגד הבכירים עליהם הם שומרים. בשב"כ קיבלו את החלטת מזוז בזעם ובאכזבה, וטענו כי הדבר יפגע באמון שרוחשים הבכירים למאבטחיהם, וישבש את עבודת המאבטחים.

בכירי שב"כ ביקשו ממזוז להימנע מההחלטה התקדימית, שעומדת בסתירה לתדמית הדיסקרטית שהיחידה לאבטחת אישים ייצרה לעצמה, אולם מזוז לא ויתר והכריח את המאבטחים להעיד בפרשה. ח"כ יוסי ביילין, אשר השתמש בשירותיה של היחידה, אמר כי יכול להיות שיש צורך בהענקת חיסיון ליחסים בין המאבטחים לאישים הבכירים.

אחד מהמאבטחים שנחקרו טען כי קיים קשר רומנטי עם המתלוננת נגד הנשיא א', וסיים אותו בשל התנהגותה ה"בעייתית", כלשונו. מאבטח אחר נחשד בניסיון שיבוש החקירה, במטרה לסייע לנשיא קצב.

מהשב"כ נמסר בתגובה, כי "מרקם היחסים בין מאבטחי שב"כ למאובטחים הינו מקצועי ורגיש ביותר. השב"כ אינו נוהג לפרט את פעולותיו בתחום רגיש זה, אך ברור לכל כי מדובר בעבודה רגישה הדורשת אמון רב. עמדתו העקרונית של שכ"ב בסוגיה הינה להימנע ממתן עדות. השב"כ כפוף לחוק וכך נהג במקרה זה". בנוסף ציינו, כי "העדות לא עסקה באישיות המאובטחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully