וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: עדויות הבכירים בוינוגרד נחשפות

10.5.2007 / 9:11

ועדת וינוגרד תפרסם היום בשעה הקרובה את העדויות של אולמרט, פרץ וחלוץ, בצנזור פרטים המסכנים את בטחון המדינה. רה"מ ושר הביטחון במתח

דריכות בלשכותיהם של ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון עמיר פרץ לקראת פרסום עדויותיהם של אולמרט, פרץ והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ בפני ועדת וינוגרד, בשעה הקרובה.

ההחלטה לפרסם את עדויות הבכירים התקבלה לאחר דיונים ארוכים ומפותלים בבית המשפט העליון, בעתירה שהגישה ח"כ זהבה גלאון. גלאון דרשה לפרסם את העדויות טרם פרסום מסקנות דו"ח הביניים, ואילו הוועדה ניסתה לעכב את פרסום העדויות עד לאחרי חשיפת הדו"ח.

עשרה ימים אחרי פרסום מסקנות דו"ח הביניים של הוועדה, ניכרת תכונה בלשכות ראש הממשלה ושר הביטחון לקראת הפרסום היום. לפרסום העדויות פוטנציאל להגברת הביקורת הציבורית הרחבה שמוטחת בשניים, אם כי אפשר גם שדבריהם יאירו אותם באור חיובי מעט יותר.

חלקים מהעדויות נמחקו מטעמים של שמירת ביטחון המדינה, והציבור לא יוכל לעיין בהם, אולם לאחר פרסום העדויות בכלי התקשורת, ניתן יהיה לעיין בחלקים המאושרים באתר האינטרנט של הוועדה. באתר ניתן לקרוא גם את העדויות שכבר הותרו לפרסום, ובהן עדותו של המשנה לראש הממשלה שמעון פרס ועדותו של האלוף (מיל') עמוס מלכא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully