וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנידון למוות ביקש לשלוח פיצה להומלס

שי אילן

10.5.2007 / 0:22

פיליפ וורקמן הורשע ברצח שוטר בעת שוד והוצא להורג הבוקר בזריקת רעל. בית הסוהר סירב לבקשתו של וורקמן מטעמים חוקיים

לארוחתו האחרונה ביקש פיליפ וורקמן, רוצח מטנסי שהוצא הבוקר להורג, לשלוח פיצה צמחונית להומלס. בטנסי מתיר החוק לנידון למוות להזמין מזון בעלות של עד 20 דולר לפני מותו. דוברת בית הסוהר מסרה שהמתקן סירב לבקשתו. התואנה: "משלם המסים אינו מתיר לנו לתרום את הכסף לצדקה". אחרי הסירוב ההומני קיים בית הסוהר את ההוצאה להורג, בזריקת רעל.

וורקמן הורשע ברצח שוטר בעת שוד מזויין בשנת 1981. באותה עת היה מכור לסמים, ושדד סניף של רשת ההמבורגרים "וונדי'ז". וורקמן הודה בעובדות אך טען שלא התכוון לירות בשוטר. לדבריו, הוא נחבט בראשו וכך לחץ על ההדק בלי כוונה. לא ברור גם אם היה זה הכדור שירה וורקמן, שגרם למות השוטר. וורקמן עירער על העונש פעמים רבות ובשבועות האחרונים ניסה לדחות את העונש בטענה שהשימוש בזריקת רעל אינו מבטיח מוות ללא כאבים. על פי מחקרים שפורסמו לאחרונה, קוקטייל הרעלים המוזרק לנידונים למוות ככל הנראה גורם להם "כאב עצום" לפני מותם.

לפני מספר שנים הופיעו עדויות חדשות שיכלו להביא לזיכויו של וורקמן. אחד העדים במשפטו הודה ששיקר במשפט כשאמר שראה את הנידון למוות יורה בשוטר. נוסף על כך, על פי דוחות בליסטיים חדשים התברר ששוטר אחר שהגיע למקום ירה בשוטר שנהרג בטעות, כך מגלה היום רשת CNN.

חמישה מבין המושבעים שהחליטו להרשיע את וורקמן במשפט המקורי הודו שאילו היו הפרטים החדשים לפניהם, לא היו מרשיעים אותו. וורדי פארקס, אחד מהמושבעים אמר: "אם טנסי תוציא את וורקמן להורג, היא מבצעת רצח". בשנת 2005 חתם איש משטרה שהורשע בפלילים על הצהרה בשבועה לפיה המשטרה העלימה בכוונה פרטים במקרה הרצח של וורקמן. עם זאת, בית המשפט החליט שאין די עדויות כדי לקיים משפט חוזר וכל ערעוריו של פיליפ וורקמן נדחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully