וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבלים קיבלו התחייבות שבעוד שנה יתאפשר מיזוג מלא בתוכן ובתשתיות

ערן גבאי

2.9.2001 / 11:23

כך טוען סגן יו"ר דנקנר השקעות משה גביש: "מן הצדק לאפשר ללוויין להגיע לאחיזה בשוק של כ-300 אלף מנויים"; "נקבעו הקריטריונים להסכם המיזוג"

"הממונה לא יאפשר מיזוג בתוכן בין חברות הכבלים בשנה הקרובה", כך אומר משה גביש, סגן יו"ר דנקנר השקעות . "לפני כ-10 ימים קיבלנו מהממונה על ההגבלים העסקיים וממנכ"ל משרד התקשורת התחייבות גם לנושא המיזוג בתחום התוכן".

גביש מוסיף כי "בטווח של שנה יושלם המיזוג המלא בין שלוש חברות הכבלים ויוקמו שתי חברות ממוזגות - אחת חברת תשתית והשנייה חברת שידורים - תוכן. לכולם ברור כי זו הדרך הנכונה.

"ברדיפה אחר מציאת הנוסחה הנכונה ליצירת תחרות אמיתית בשוק, ברור לנו כאזרחי המדינה, ועל אף שזה נוגד את האינטרס שלנו כתעשיית כבלים, שהרשויות רוצות לוודא שהלוויין לא יפול.

"על כן יש מן הצדק לאפשר ללוויין להגיע לאחיזה בשוק של כ-300 אלף מנויים, זה גם מספר המנויים שדובר בו בשיחות עם הממונה. מצד שני, הכל יודעים כי עיכוב באפשרות למיזוג מלא לא תאפשר קיומה של תחרות. סה"כ הגענו להבנות די טובות עם הממונה על ההגבלים העסקיים".

גביש מציין כי מתקיימים כל העת דיונים בין צוותי עבודה המייצגים את חברות הכבלים ובין צוותי עבודה ממשרד התקשורת, ומלבנים בהם סוגיות הדורשות עדיין הבהרות. לטענתו, יש מקום עדיין לגשר בין מספר תקנות ברישיון המפ"א (מפעיל פנים ארצי) הקודם לבין מה שנקבע בתיקון לחוק. בין היתר מציין גביש כי קיימת בעיה במבנה הנוכחי של הכבלים, כשבכל קבוצה יש יותר מחברה אחת, מה שיוצר מספר חברות במותג אחד.

גביש אומר כי החברות יגישו את הבקשה לרישיון שידורי כבלים ואת הרישיון לאספקת שירותי אינטרנט מהיר, אותם יוכלו להעניק בתחילה כל חברה בנפרד, בטרם יגובש סופית הסדר המיזוג. לגבי שירותי הטלפוניה, אלה יוכלו להינתן רק בעת שיוכרע מיזוג התשתית.

בתשובה לשאלה האם בחירת רם בלינקוב, מנכ"ל קווי זהב, כמנכ"ל חברת הכבלים הממוזגת מעידה על כוחה של קבוצת פישמן בהסכמי בעלי המניות המתגבשים, אמר גביש כי "בנושא המנכ"ל לא היה לחץ. עלו מספר שמות ובלינקוב נבחר, מאחר שכולנו מכירים אותו ומעריכים את כישוריו".

"מתב , גם כשהיא תחזיק כ-25% מהחברה הממוזגת, לא ניתן יהיה להעביר החלטה בלעדיה. גם קבוצת פישמן בנויה למעשה משני גורמים - פישמן וידיעות אחרונות - וכל אחד רוצה להגן על זכויותיו. החברה תתנהל בצורה שלא תאפשר לבעל מניות אחד להשתלט על החברה", מוסיף גביש.

באשר לפרישתו מתפקידיו בקבוצת דנקנר השקעות, אומר גביש כי "הגענו לציוני הדרך שהצבנו לעצמנו. חוק הבזק מאחורינו, נקבעו למעשה הקריטריונים והתנאים להסכמים בין בעלי המניות של שלוש חברות הכבלים וכעת ברור איך ייראה המיזוג, והתקבלה ההתחייבות של הממונה על ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת למיזוג".

על אף שגביש טוען כי נותר רק "לגהץ" את ההסכמות בין בעלי המניות, הוא לא מוכן להתחייב על טווח הזמן שבו יסוכמו תנאי ההסכם, ורק מוסיף כי הדבר "לא ייארך זמן רב".

"עסקיי הפרטיים, בהם אני עובד עם שותף נוסף, גדלו ועל כן נדרשת ממני תשומת לב רבה יותר. אמשיך לשמש כיועץ לקבוצת דנקנר", מסביר גביש את עזיבתו את תפקיד סגן יו"ר הקבוצה אחרי שנה בלבד בתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully