וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטל בעירק נמשך: 16 הרוגים בפיצוץ מכונית

יוני מנדל

8.5.2007 / 13:36

16 הרוגי היום מתווספים ל-40 עירקים שנהרגו אתמול. דו"ח של ארגונים בינלאומים קובע שעירק סובלת משחיתות לא פחות מהרוגים

16 אזרחים עירקים נהרגו ולפחות 38 נפצעו בפיגוע במרכז העיר כופה, מדרום לבגדד. דובר המשטרה העירקית אישר את הפרטים, וציין שמכונית ממולכדת שהתפוצצה במקום גרמה לאבידות. לדבריו, פיצוץ דומה התרחש לפני כחמישה חודשים בשוק שבעיר השיעית, וגרם למותם של 31 בני אדם.

אתמול נהרגו 40 עירקים בהתקפות טרור שונות. השוק ברובע רמאדי ומחסום של המשטרה העירקית היו אתמול מטרה לפיצוצים של מכוניות ממולכדות.

בתוך כך דיווח הצבא האמריקאי שאחד מחייליו נהרג אתמול במערב בגדד, כשסיור של הצבא האמריקאי הותקף על ידי חמושים. שלשום נהרגו שמונה חיילים אמריקאים בשתי תקריות נפרדות ועד כה נהרגו בעירק במשך ארבע שנים 3,375 חיילים מצבא ארצות הברית.

"עירק: המדינה המושחתת בעולם"

בתוך כך דיווח היום העיתון א-שרק אל-אווסט הרואה אור בלונדון, כי דו"ח של ארבעה ארגונים בינלאומיים קבע ש"במהלך ארבע השנים האחרונות עירק לא רק שרשמה שיא במספרי יתומים ואלמנות, אלא גם הפכה למדינה המושחתת ביותר בעולם, מבחינה כלכלית ואדמניסטרטיבית".

נתונים קשים אלו עדיין לא משנים את המדיניות האמריקאית במדינה, ואת תמיכתה בממשלה העירקית. בהודעת הבית הלבן אמש נכתב, כי ארצות הברית תמשיך במאמציה לסייע לעירק, וכי "הקורבנות הם חלק מהמבצע להשגת ביטחון בעירק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully