וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מחר תימשך שביתת הסטודנטים

יובל אביבי

7.5.2007 / 13:00

אמש אמנם הושגה התקדמות בשיחות בין הממשלה לסטודנטים, אבל הפערים עדיין נראים גדולים. היום נמשכו מחאות הסטודנטים

נציגי הסטודנטים והממשלה טרם הגיעו בשיחותיהם להסכמה, וכרגע נראה כי גם מחר תמשיך שביתת הסטודנטים, אם לא תהיה התפתחות דרמטית במשא ומתן בהמשך היום. זאת, למרות איום ועד ראשי האוניברסיטאות, לפיו האולטימטום לחידוש הלימודים יפקע מחר, ואם לא תופסק השביתה, יבוטל הסמסטר.

למערכת וואלה! חדשות נודע, כי אמנם חלה התקדמות בשיחות אמש, ונציגי הממשלה הסכימו להפחתה של 3% בשכר הלימוד בשנה הקרובה. ואולם, בסעיפים הנוגעים להשבת התקציבים שקוצצו ואופן יישום מסקנות ועדת שוחט, טרם הגיעו הצדדים להסכמה, והפערים נראים כרגע בלתי ניתנים לגישור.

המשך פעולות המחאה

הסטודנטים המשיכו היום בפעולות המחאה נגד יישום מסקנות ועדת שוחט, זה היום ה-24. בחיפה הפגינו כ-400 סטודנטים מול שערי ה[[טכניון]], ומנעו את כניסת הסטודנטים והסגל לקמפוס במשך חצי שעה בבוקר. לאחר מכן יצאו הסטודנטים לשכונת נווה שאנן, שם המשיכו בהפגנתם ושיבשו את תנועת המכוניות.

בקמפוס אוניברסיטת תל אביב נעלו הסטודנטים בשלשלאות את השערים, ומרחו גריז על הגדרות כדי למנוע כניסה לקמפוס בטיפוס. באוניברסיטת תל אביב לא מתקיימת הפגנה, אולם הסטודנטים ייצאו מאוחר יותר להפגנה בדרך ההלכה בעיר, ושני אוטובוסים ייצאו מטעם אגודת הסטודנטים להפגנה שתתקיים בירושלים.

דוברת אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב אמרה שהושגה הסכמה עם הסגל המנהלי, הזוטר והבכיר, שלא תהיה כניסה לקמפוס אלא במקרי חרום. היא הדגישה, כי מעט הסטודנטים שאכן הגיעו היום לקמפוס הבינו עד מהרה שלא תתאפשר כניסתם וויתרו על מאבק עם השובתים.

לדבריה, נכון לעכשיו ממשיכים הסטודנטים במאבק, חרף ההתקדמות במשא ומתן מול הממשלה. היא הוסיפה, שאמנם הושגה התקדמות בשיחות, אולם נוסח הפשרה הקיים עדיין אינו מספק את הסטודנטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully