וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: אהיה נשיא של כל הצרפתים

שי אילן

7.5.2007 / 0:01

בנאום שנשא מיד עם היוודע תוצאות הבחירות, הצהיר סרקוזי, שזכה ב-53% מהקולות, כי הוא מכבד את רויאל ואת מצביעיה, וקרא להם לפעול יחד למען שינוי

עם היוודע תוצאות מדגם הבחירות לנשיאות בצרפת, נשאו שני המועמדים - ניקולא סרקוזי, שזכה ב53% אחוז מהקולות, וסגולן רויאל, שזכתה ב47% בלבד - נאומים בפני תומכיהם.

ניקולא סרקוזי נשא נאום בחירות שעיקרו היה הבטחה לצרפתים שהוא עתיד להיות נשיא של כולם. אחרי שהודה לבוחריו ולאנשי מסע הבחירות שלו, הצהיר סרקוזי על הכבוד העמוק שהוא חש כלפי סגולן רויאל. "אני מכבד אותה ואת רעיונותיה, משום שצרפתים רבים הצביעו עבורה", אמר סרקוזי והזמין את האזרחים שלא הצביעו למענו לעשות איתו יד אחת למען שינוי בצרפת.

לשותפותיו באירופה אמר סרקוזי: "צרפת חוזרת היום לאירופה". הוא סייג את דבריו וביקש מהאיחוד האירופי להבין את הצרפתים שמרגישים שהאיחוד אינו מגן עליהם אלא נוהג כלפיהם כסוס טרויאני. הוא פנה לארה"ב ואמר לה שהיא יכולה לראות בצרפת ידידת אמת, אם כי היא חייבת להבין שידידים לא תמיד רואים עין בעין.

סרקוזי גם אמר שהוא רואה את "העתיד במזרח התיכון" שתפקידו יהיה בעתיד לשמש גשר בין אירופה לאפריקה. הוא קרא למדינות המזרח התיכון להתאחד בדומה למה שעשה האיחוד האירופי לפני 60 שנה.

בנאום שנשאה במטה שלה, הודתה סגולן רויאל ל-17 מיליון הבוחרים שהצביעו עבורה ואמרה ש"התחיל תהליך שלא ניתן לעצור". תומכיה ענו לה בקריאות "תודה, סגולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully