וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משרד הביטחון במצב טוב יותר כיום"

5.5.2007 / 20:01

בראיון לערוץ 2 אמר שר הביטחון כי ישראל היתה שבויה בקונספציה שנולדה בכהונת אנשים מנוסים מאוד, וההתפכחות באה בתקופתו

"מי שיקבל ממני את משרד הביטחון יקבל אותו במצב טוב יותר מאשר אני קיבלתי" - כך טען הערב שר הביטחון [[עמיר פרץ]] בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, בתגובה לדו"ח הביניים של ועדת וינוגרד.

שר הביטחון אמר כי ישראל הייתה שבויה בקונספציה ביטחונית שנולדה בכהונתם של אנשים מנוסים מאוד, ורמז כי בהם תלויה האשמה לכשלים במלחמת לבנון השניה. לדבריו, ההתפכחות מהקוספציה הזו התרחשה בתקופתו, למרות חוסר נסיונו.

פרץ אמר כי בעקבות זאת הוא אינו מתכוון להתפטר, ודובק בתוכניתו לדרוש את תיק האוצר ולהחזיר את תיק הביטחון לקדימה ולקבל את תיק האוצר אחרי הבחירות לראשות מפלגת העבודה. לדבריו, הוא ידרוש את תיק האוצר גם אם לא יבחר שוב ליו"ר העבודה. הוא הוסיף כי בחירות בעת הזו עלולות להביא "גורמים לא רצויים" לראשות הממשלה.

בתגובה ישירה יותר לדו"ח הוועדה, אמר פרץ כי "עם ישראל צריך לדעת שאם לא הינו יוצאים למלחמה, היינו מוצאים את עצמנו בהמשך תהליך כרסום בצה"ל". הוא טען כי ההאשמות העיקריות של הוועדה כנגדו נעוצות בחוסר נסיונו, אך הוא עודנו חושב שאין צורך באדם בעל נסיון צבאי על מנת לעמוד בראש משרד הביטחון. לתמיכה בדבריו הביא פרץ את דוגמא ממדינות אחרות כמו ארצות הברית, בהן נשיא המדינה הוא מפקד הכוחות, ואין לו כל נסיון צבאי.

לדבריו, היחסים בינו לבין ראש הממשלה [[אהוד אולמרט]] היו טובים במהלך המלחמה, וכי היה בינהם תאום מוחלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully