וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס תיפגש עם שר החוץ הסורי

יוני מנדל

3.5.2007 / 10:41

המפגש בין רייס למועלם ב"פסגת שארם לשיקומה של עירק" תהיה הראשונה ביניהם אי פעם. ייתכן שתיפגש גם עם שר החוץ האירני

"שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס תיפגש היום עם שר החוץ הסורי ווליד מועלם", כך מדווח העיתון אל-קודס אל-ערבי הרואה אור בלונדון. פגישתה של רייס עם מועלם, הראשונה אי פעם, תתקיים בשולחן אחד יחד עם ארבעה שרי חוץ ערבים נוספים: המצרי אחמד אבו אל-ריט, הסעודי הנסיך סעוד אבן פייסל, הירדני עבד אל-אילאה אל-ח'טיב והבחרייני השייח' ח'אלד אבן אחמד אל חליפה.

רייס וחמשת שרי החוץ ידונו בפגישתם באפשרות לחדש את תהליך השלום במזרח התיכון, ומעניין במיוחד יהיה לדעת איזו עמדה יציג הנציג הרשמי הסורי לרייס.

לאחר פגישתם עם רייס ימשיכו חמשת שרי החוץ לשתי פגישות נוספות: האחת עם נציגי האיחוד האירופי וביניהם השליח למזרח התיכון חוויאר סולנה ושר החוץ הגרמני פרנק וולטר שטיינמאייר, והשנייה עם נציגי הקוורטט.

הכינוס בשארם א-שייח' הוא יוזמה של ממשלת עירק, האו"ם ונציגי ארצות הברית, והוא יעסוק ברובו במצב בעירק ובדרכים לסיים את האלימות והאנרכיה ולשקם את המדינה. בכינוס שייארך יומיים משתתפים שרים של יותר מ-20 מדינות, בהן המדינות השכנות לעירק, כולל אירן, חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם, נציגי האיחוד האירופי ונציגים של האו"ם.

ארה"ב: לא פוסלים מפגש עם אירן

בהמשך לפגישה המסקרנת בין רייס לעמיתה הסורי, עומדת אפשרות נוספת של פגישה בין רייס לעמיתה האירני מנושהאר מותקי. נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד התייחס לאפשרות הזו ולדבריו, "הוא יקבל בברכה שיחות בין נציגי ארצו לבין נציגי ארצות הברית".

שרת החוץ רייס לא פסלה גם היא את האפשרות למפגש בין נציגי ארצה ונציגי אירן, וייתכן כי בהמשך לכינוס בגדד במרץ 2006, בו נפגשו נציגי ארצות הברית ואירן, תתקיים פגישה קריטית עוד יותר בשארם א-שייח'.לאור המתיחות הגוברת בין ארצות הברית לאירן בסוגיית הגרעין, מעניין יהיה לראות את נציגי שתי המדינות משתפים פעולה למען מטרה אחרת – הצלת עירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully