וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צווי מאסר לאחראים לטבח בדארפור

2.5.2007 / 14:38

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הוציא צווים ראשונים מסוג זה לסודנים. סודן אינה מכיר בסמכות בית הדין ולא תסגיר החשודים

סודן התבקשה על ידי בית הדין הבין לאומי בהאג להסגיר את אחמד הארון, שר הפנים הסודני לשעבר ואת עלי קושאייב, מפקד מיליציה בחבל דארפור. לדברי בית הדין מצא התובע לואיס מורנו-אוקמפו, יסוד סביר להניח שהשניים אחראים לרצח, אונס ועינויים של אלפי תושבים בדארפור, ולפשעים אחרים נגד האנושות.

בית המשפט גם הודיע כי בעקבות הוצאת צווי המאסר, על סודן כמדינה ריבונית מוטלת חובה לאסור את אחמד הארון ועלי קושאייב. שמם של השניים הועלה על ידי בית הדין בחודש פברואר. הקשר בין המיליציה החמושה בראשות קושאייב לממשלה, יכול להעיד על אחריותה של סודן לטבח בו נרצחו בין 200 ל-400 אלף בני אדם. סודן מכחישה קיום קשר כזה וטוענת שהמיליציות החמושות פעלו מחוץ לחוק.

אולם, שר המשפטים של סודן אמר שמדינתו לא תסגיר את השניים. "איננו מכירים בסמכות בית הדין הבינלאומי, ולא נסגיר סודנים, אפילו אם הם מורדים המשתמשים בנשק נגד המדינה", אמר השר מוחמד עלי אל-מרדי.

למרבה האירוניה משמש היום אחמד הארון, החשוד ב-51 פשעים שונים נגד האנושות, כשר הממונה על עניינים הומניטריים בממשלת סודן. לגבי קושאייב הודיעה הממשלה שתעמיד אותו לדין, אולם היא נוהגת סחבת במשפטו ולא נמסר על איזו אשמה יישפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully