וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים מהר, חולים יותר

שי אילן

2.5.2007 / 13:18

מחקר שנערך בבריטניה מגלה שקצב הליכתנו עלה בעשרה אחוז ביחס ללפני עשור. האשמה נעוצה בלחץ המודרני

מהירות צעידתם של הולכי רגל עלה בעשרה אחוז בעשר השנים האחרונות, כך עולה ממחקר שערכה אוניברסיטה בריטית. המחקר צילם בחשאי בני אדם בשלושים ערים בעולם וגילה שאנשים פוסעים במהירות של מעל 5 קמ"ש. למרות מה שניתן לשער, זה אינו אות לבריאות וחוסן. מחקר אחר גילה שהסיכוי של מי שהולך מהר ללקות בהתקף לב גבוה יותר.

את המחקר ערכה אוניברסיטת הרטפורדשייר, בשיתוף עם מועצת חבר העמים הבריטי. מושאי המחקר צולמו כשהם הולכים במרכזי ערים בין שתי נקודות קבועות מראש. כל המצולמים צעד לבד, ללא תיקים, ולא שוחחו בטלפון סלולרי. תוצאות המחקר הושוו לתוצאות שהתקבלו במחקר דומה, באמצע שנות ה-90.

הפרופ' לפסיכולוגיה ר'יצרד וייסמן, האחראי על המחקר אומר שלא מדובר בבשורה חיובית. "יש כאלה שלחץ גורם להם לשגשג, אבל הם מעטים מאוד. רובינו צריכים להאט", אמר וייסמן. לדבריו, עליית הקצב והלחץ משמעותה שאנשים אינם דואגים לעצמם, לא אוכלים טוב ולא עושים ספורט. בני אדם בעידן הנוכחי מצפים למיידיות. "אם אדם אינו עונה לך בטלפון הסלולרי, אתה שולח לו דוא"ל. מה קורה כאן?" שואל וייסמן. לדעתו, אם קצב החיים יוסיף לעלות בקצב הזה, אנחנו עלולים להיכנס לסחרור.

מבין הנבדקים עולה שההולכים המהירים ביותר הם הסינגפורים. אחריהם הדנים והספרדים. האיטיים ביותר היו אזרחי מלאווי, שעברו את אותו מרחק כמו הסינגפורים בזמן ארוך פי שלוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully