וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המשחן – סרט ההמשך

1.9.2001 / 15:46

החרדים לחצו להעביר מטען גדול ורב משקל לבתי הזיקוק בחיפה ביום חול, כדי למנוע חילול שבת; מנגד, קיים חשש שהעברתו ביום חול תגרום לפקקי תנועה; הייתם בסרט הזה? הפעם הסוף שונה

בתי הזיקוק בחיפה יעבירו מחר בלילה מגדל זיקוק גדול ממספנות ישראל לבתי הזיקוק, בעקבות לחץ של חוגים חרדיים שלא להעבירו בליל שבת. לפי התכנון המקורי, הובלת המגדל, שאורכו יותר מ-50 מטרים ומשקלו עולה על 450 טונות, אמורה היתה להיעשות בשתי שיירות בשני לילות שבת, במטרה למנוע הפרעות לתנועה.

ב"קול ישראל" דווח כי ח"כ מאיר פורוש ואנשי ציבור חרדיים אחרים תבעו מהשר לתשתיות לאומיות, אביגדור ליברמן, ושר התחבורה, אפרים סנה, למנוע את העברת המטען בלילות שבת. עקב כך הודיעו בתי הזיקוק כי המטען יועבר מחר בלילה. השר סנה אישר כי גורמים חרדיים פנו אליו וביקשו את התערבותו בנושא, אך הדגיש כי הוא עצמו לא היה מעורב בהחלטה לדחות את העברת המטען.

בקיץ 1999 התעורר משבר קואליציוני, לאחר סירובו של ראש הממשלה דאז, אהוד ברק, להיענות לתביעת החרדים להעביר משחנים של חברת החשמל בימי חול כדי למנוע חילול שבת, וחרף החשש להיווצרות פקקי תנועה. בספטמבר באותה שנה פרשה סיעת יהדות התורה מהקואליציה על רקע הפרשה, במה שנחשב בעיני רבים כתחילת התפוררותה של ממשלת ברק.

לפני כחודשיים הורה יו"ר מועצת המנהלים של חברת החשמל, אלי לנדאו, שלא לקבל עוד מטענים לאתרי החברה בשבת. ההוראה יצאה לאחר שבשבת שקדמה להחלטה שינעה חברה קבלנית מטען עבור חברת החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully